پیام سپاهان
برای مقابله با کرونا
ملاقات مردمی در بیمارستان‌های اصفهان ممنوع شد
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 18:41:20
پیام سپاهان - اصفهان- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به‌منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا و رعایت حال بیماران بستری، ملاقات مردمی در همه بیمارستان‌های این استان تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون همه بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند و برای جلوگیری از مراجعه بیماران مشکوک به کرونا، تصمیم بر آن شد تا تماس‌های مردمی با بیماران به کمترین حد ممکن کاهش یابد.
وی تصریح کرد: ملاقات‌های مردمی در هیچکدام از بیمارستان‌های استان انجام نمی‌شود و بیماران بستری مانند گذشته فقط می‌توانند یک همراه داشته باشند.
سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این کار تا زمانی که تصمیم مجددی در مورد ملاقات بیماران گرفته نشود، ادامه خواهد داشت.
وی از شهروندان و مراجعه‌کنندگان خواست تا برای اطلاع از حال بیماران خود از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و تماس‌های ویدئویی استفاده کنند.
نجیمی با بیان اینکه دستور جلوگیری از ورود همراهان به همه بیمارستان‌های استان ابلاغ شده است، تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم تا با درک شرایط موجود، همکاری لازم را با مسوولان بیمارستان‌ها داشته باشند و برای جلوگیری از احتمال انتشار ویروس کرونا، از حضور در مراکز درمانی و ملاقات با بیماران خودداری کنند.
وی گفت: مراجعه نکردن مردم به بیمارستان‌ها، شرایط مدیریت بیمار را برای مسوولان این مراکز تسهیل می‌کند.
پیشنهاد رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر تعطیلی مدارس به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شد
سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه تعطیلی مدارس استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا واگذار شده است، تصریح کرد: پس از تایید قطعی 2 مورد بیمار مبتلا به کرونا در این استان، پیشنهاد تعطیلی مدارس استان توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شد.
نجیمی با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونادر تهران، امروز هم تشکیل جلسه داد، ابراز امیدواری کرد که این ستاد با پیشنهاد رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موافقت کند.
هم اکنون 10 درصد از ظرفیت همه بیمارستان‌های استان با امکانات و تجهیزات لازم برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی و مشکوک به بیماری کرونا در حالت آماده باش هستند.
شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.
شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
استان اصفهان دارای بیش از 6 هزار تخت بیمارستانی در 53 بیمارستان (38 دولتی و 15 خصوصی و خیریه) است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان اصفهان علائم کرونا
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129329/ملاقات-مردمی-در-بیمارستان‌های-اصفهان-ممنوع-شد
بستن   چاپ