پیام سپاهان
رییس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد
برخورد با شایعه سازی درباره کرونا در فضای مجازی
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 16:18:00
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رییس پلیس فتا استان اصفهان از کاربران فضای مجازی خواست با دقت مواظب پیام هایی که تولید و منتشر می کنند باشند و از شایعه سازی درباره ویروس کرونا جداً دوری کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در خصوص موضوع بیماری و انتشار ویروس کرونا، با انتشار یکسری پیام هایی که بدون هیچ منبع، مرجع مشخص و موثقی هستند مواجهیم، اظهار کرد: این پیام های بدون مرجع، مصداق شایعه سازی است که نتیجه آن افزایش نگرانی و تحلیل روحی و روانی مردم است.
وی با بیان اینکه ما در نخستین روزهایی که موضوع وقوع بیماری کرونا در قم تایید شد، به بررسی و پایش موضوع پرداختیم، افزود: شایعات، اخاذی و پیام هایی در خصوص این موضوع در اصفهان یا در هر نقطه دیگری که تایید شد را مورد پایش قرار داده و نظارت های خود را تقویت کردیم.
رییس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای پیگیری انتشار پیام هایی که مرجع و منبع مشخصی ندارد و به شایعه سازی و تشویش اذهان عمومی دامن می زند با مقامات قضایی استان در هماهنگی کامل قرار داریم و موارد تخلف را به آنها معرفی می کنیم.
مرتضوی با اشاره به اینکه تاکنون با شایعه پراکنان برخوردهایی صورت گرفته و به مراجع قضایی منعکس شده است، گفت: به مردم توصیه می شود که مراقبت باشند و توجهی به پیام هایی که از طریق شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود نداشته باشند، در عین حال که هر پیامی و خبری را تنها از رسانه های رسمی دنبال کنند.
وی از کاربران فضای مجازی درخواست کرد که به دقت مواظب پیام هایی که تولید و منتشر می کنند باشند و اعلام کرد: خطوط ارتباطی مردم با پلیس از طریق خط 110 و خط 21826471 است و شهروندان می توانند موارد تخلف را از این طریق به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129321/برخورد-با-شایعه-سازی-درباره-کرونا-در-فضای-مجازی
بستن   چاپ