پیام سپاهان
همه تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کورنا در سمیرم پیش بینی شد
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 16:17:49
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: همه تدابیر ضروری برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در این شهرستان انجام و پیش بینی شده است.

علی اصغر صبوحی روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان سمیرم در محل فرمانداری، اظهارداشت: بیمارستان سیدالشهدا(ع) این شهرستان در سطح اول آمادگی قرار دارد و بیمارستان حضرت صاحب الزمان(عج) شهرضا در سطح دوم و بیمارستان معین سمیرم در مواقع اضطراری در نظر گرفته شد.
به گفته وی کشورمان تا زمان حاضر درگیر این ویروس ناشناخته اند اما در استان اصفهان و شهرستان سمیرم موردی مشاهده و گزارش نشده است.
مدیر شبکه بهداشت سمیرم با درخواست از مردم در رابطه با دریافت اخبار از وزارت بهداشت و منابع رسمی، تصریح کرد: سمیرم منطقه ای سردسیر است و از همین رو آماده باش مجموعه بهداشت و درمان در این شهرستان در سطح اول قرار دارد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم خاطرنشان کرد : واگیری این بیماری نسبت به بیماری آنفلوآنزا پایین تر است ولی مردم آرامش خود را به خاطر مرگ و میر از دست داده اند.
به گفته موسوی باید با آموزش، رعایت اصول بهداشتی و حفظ آرامش با این بیماری فراگیر و سراسری مبارزه کرد.
وی با بیان اینکه راههای انتقال ویروس ارتباط با وسایل آلوده، افراد مریض و ذرات تنفسی در سطوح آلوده است، ادامه داد: افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و فقط بیماران باید استفاده کنند.
معاون شبکه بهداشت سمیرم از مسئولان خواست تا خودکارهای مشترک و استامپ از بانکها و مراکز عمومی جمع آوری شود و همه سازمان ها قندان های عمومی را جمع کنند و از دستگاه ورود و خروج تصویری به جای صفحه کلید استفاده شود.
تا امروز 33 کشور جهان درگیر این ویروس شده اند. مجموع مبتلایان در دنیا 78 هزار و 830 نفر نفرند که 2 هزار 465 نفر فوت شده و23 هزار و 194 نفر نفر بهبود یافته اند.
بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای 36 خانه بهداشت، 6 پایگاه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس 115 و یک بیمارستان 86 تخت خوابی (بیمارستان سیدالشهدا) است.
سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و 150 روستا و آبادی، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
برچسب‌ها
شهرضا بیماری های ویروسی سمیرم علائم کرونا بهداشت و سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129319/همه-تدابیر-لازم-برای-مقابله-با-ویروس-کورنا-در-سمیرم-پیش-بینی-شد
بستن   چاپ