پیام سپاهان
ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه اصفهان/ ممنوعیت توزیع غذای نذری
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 15:25:25
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ضدعفونی کردن بقاع متبرکه اصفهان به صورت روزانه خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری های فصلی به ویژه کروناویروس، از توزیع غذای نذری در بقاع متبرکه استان جلوگیری می شود.

ایمان خواجه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و به ویژه در اماکن عمومی، اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان همه روزه پذیرای جمعیت زیادی از مردم است، به طوریکه روزانه هزاران نفر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان را زیارت می‌کنند، براین اساس ضدعفونی این مکان‌ها در دستور کار هیئت امنای آن قرار گرفته است.
وی در خصوص اقدامات پیش بینی شده از سوی مسئولان و دست اندرکاران بقاع متبرکه در سطح استان، تصریح کرد: درهای ورودی و خروجی، دستگیره های ضریح مطهر، جامهری ها، سرویس های بهداشتی، زائرسراها و کلیه سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند، به طور دائم در بازه های زمانی مناسب ضد عفونی و استریل می شوند، همچنین برای نگهداری کفش های زائران حتی الامکان از کفشداری های بقاع بجای کیسه های کفش استفاده می شود و بقعه هایی که کفشداری ندارد، نسبت به استریل کردن کیسه های کفش اقدام می شود.
خواجه با اشاره به ضد عفونی کردن کتب ادعیه، کتابخانه های قفسه باز و امانی بقاع متبرکه، افزود: از توزیع هرگونه غذای نذری و نذورات فاقد بسته بندی تا زمان اعلام رفع خطر آلودگی در کلیه بقاع متبرکه استان جلوگیری می شود.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت های تبلیغات محیطی بقاع متبرکه استان نیز به منظور آگاهی بخشی عمومی جهت کاهش و جلوگیری از انتشار این بیماری استفاده بهینه می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129309/ضدعفونی-روزانه-بقاع-متبرکه-اصفهان--ممنوعیت-توزیع-غذای-نذری
بستن   چاپ