پیام سپاهان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:
2 هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت بهاره چغندرقند می رود
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 12:54:43
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با وجود خشکسالی ها دو هزار هکتار از اراضی استان اصفهان به کشت بهاره چغندرقند تخصیص می یابد.

محمودرضا افلاکی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشت بهاره چغندرقند در سطح دو هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به وضعیت زراعت استان اصفهان و کاهش سطح زیر کشت اغلب محصولات زراعی به دلیل کاهش منابع آب ناشی از خشکسالی های چندین ساله اخیر و اجرای برنامه تعادل بخشی منابع آب در شهرستانها، تحقق برنامه ابلاغی کشت چغندرقند بهاره در گرو همکاری دو جانبه این سازمان و شرکت های قند استان است.
وی افزود: تامین 300 تن کود فسفات جهت کشت بهاره و اقدامات لازم در خصوص اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند و همچنین پایش 114 هکتار از مزارع کشت شده پاییزه در استان به لحاظ وضعیت تغذیه و آبیاری، مبارزه با علفهای هرز به صورت مشترک بین کارشناسان سازمان و شرکتهای قند از مهمترین اقدامات این مدیریت در راستای تحقق برنامه کشت چغند قند پاییزه و بهاره به عنوان محصول راهبردی و استراتژیک است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: چغندرقند یکی از محصولات زراعی است که کشت بهاره آن در اقلیم های سرد و کشت پاییزه آن در مناطق معتدل وگرمسیر میسر انجام می شود.
وی با تخمین اینکه در سال زراعی 99-98 از 114 هکتار چغندر پاییز کشت شده در استان سه هزار تن چغندرقند با عیار نزدیک به 16 درصد برداشت شود، تصریح کرد: بیش از 95 درصد محصول پاییزه مورد نیاز دو کارخانه قند اصفهان و نقش جهان از استان خوزستان تامین و این دوشرکت آمادگی خود را جهت برنامه‌ریزی کشت بهاره در مناطق داخل استان در سطح 2 هزار و 500 هکتار اعلام کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129278/2-هزار-هکتار-از-اراضی-اصفهان-زیر-کشت-بهاره-چغندرقند-می-رود
بستن   چاپ