پیام سپاهان
ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان برای مقابله با کرونا ضدعفونی شد
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 9:31:23 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر در 2 روز گذشته برای مقابله با ویروس کرونا ضد عفونی شد.

قدرت افتخاری افزود: 400 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 600 دستگاه هم متعلق به شهرداری توسط محلول مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت ضد عفونی شدند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به بهداشت عمومی و فردی تصریح کرد: همچنین محلولی در اختیار رانندگان قرار داده شد تا در طول روز و در ایستگاه‌ها که مستقرند، سطوح داخلی اتوبوس نظیر صندلی و دستگیره‌ها را ضد عفونی کنند.
وی درباره افزایش ناوگان و سرعت مسافرگیری به منظور کاهش ازدحام و تجمع‌ها در اتوبوس گفت: با وجود تعطیلی مدارس، شمار اتوبوس‌ها را کم نکردیم تا سرعت مسافرگیری و انتقال مسافران کاهش نیابد.
افتخاری به آموزش مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مباحث آموزشی به رانندگان و دیگر کارکنان مجموعه اتوبوسرانی با محوریت بهداشت و جلوگیری از بیماری ارایه شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان ادامه داد: ثبت حضور و غیاب بوسیله اثر انگشت برای جلوگیری از سرایت احتمالی ویروس در این شرکت متوقف شده و تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.
روزانه در کلانشهر اصفهان افزون بر 550 هزار مسافر توسط شرکت اتوبوسرانی جابه جا می‌شوند.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129256/ناوگان-اتوبوس‌رانی-اصفهان-برای-مقابله-با-کرونا-ضدعفونی-شد
بستن   چاپ