پیام سپاهان
رئیس اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:
مدارس استان اصفهان ضدعفونی شد
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 15:20:57
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: از صبح روز گذشته، پیامکی برای روسای ادارات آموزش و پرورش در استان ارسال کردیم تا تمام مدارس به ویژه مدارسی که شعب اخذ رأی بودند با همکاری مراکز بهداشت ضدعفونی شوند.

رحمت الله ممیز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص فعالیت های این اداره کل در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: از صبح روز گذشته (شنبه سوم اسفند ماه) ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در این اداره کل تشکیل و تصمیماتی گرفته شد، همچنین جلسه مشترکی با کارشناسان مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم که قرار شد پک های بهداشتی و علمی را در اختیار ما بگذارند تا براساس آن، اطلاع رسانی به مدارس را انجام دهیم.
وی تعطیلی مدارس برای ضدعفونی کردن و پاک سازی محیط مدرسه و جلوگیری از شیوع بیماری در میان دانش آموزان را یکی از تصمیمات این ستاد عنوان کرد و افزود: ارسال بخشنامه به تمام مدارس با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری، تولید محتواهای آموزشی ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا جهت نشر در فضای مجازی و پورتال های اطلاع رسانی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با همکاری مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، لغو اردوهای درون و برون استانی دانش آموزی، لغو همایش ها و گردهمایی های جمعی در آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی، افزایش نظارت بر عملکرد بوفه های مدارس از مهم ترین مصوبات نخستین جلسه این ستاد محسوب می شود.
وی از تعویق زمان برگزاری همایش ملی یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و گفت: این همایش قرار بود در روز نهم اسفند ماه با حضور مسئولان کشوری و پیشکسوتان فرهنگی استان برگزار شود که با توجه به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل ویروس کرونا، برگزاری این همایش از اسفند ماه به تعویق افتاد و به فروردین یا اردیبهشت سال بعد موکول شد.
ممیز در خصوص ضدعفونی کردن مدارس استان نیز اظهارکرد: صبح روز گذشته پیامکی برای روسای ادارات به دلیل فوریت موضوع ارسال کردیم تا تمام مدارس به ویژه مدارسی که شعب اخذ رأی بودند ضدعفونی شوند، از مراکز بهداشت استان هم خواستیم در این زمینه همکاری کنند. در شهرستان هایی مثل گلپایگان، نطنز و دهاقان همان دیروز ضدعفونی انجام شد و امروز هم بقیه مدارس ضدعفونی شدند.
وی تصمیمگیری برای ضدعفونی مدارس و استمرار آن را با نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانست و افزود: توصیه های پزشکی مبنی بر این است که ماسک فقط برای گروه های درگیر با بیماری کرونا است و برای افراد عادی ضرورتی ندارد. همچنین افراد باید از ضدعفونی کننده های دست که بهترین و در دسترس ترین آن آب و صابون است استفاده کنند که در مدارس وجود دارد. باید از سوی کادر اداری و آموزشی بر رعایت توصیه های بهداشتی در مدارس نظارت شود.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین تصمیمگیری برای تعطیلی مدارس را تنها با مصوبه ستاد ویژه استان با مسئولیت شخص استاندار و دستگاه های ذیربط مانند دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت دانست و گفت: تصمیمات این ستاد در اولین فرصت از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاع رسانی می شود.
وی با بیان اینکه هنوز اطلاعی از ادامه تعطیلی مدارس اصفهان در این هفته نداریم، از دانش آموزان و خانواده هایشان خواست تا اخبار رسمی مربوط به تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس را تنها از طریق منابع رسمی و پورتال های اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، نواحی و مناطق پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129173/مدارس-استان-اصفهان-ضدعفونی-شد
بستن   چاپ