پیام سپاهان
36 مورد مشکوک به بیماری کرونا در منطقه کاشان شناسایی شدند
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 15:20:40
پیام سپاهان - کاشان- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان از شناسایی 36 نفر بیمار مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در منطقه شمال استان اصفهان خبر داد.

سید علیرضا مروجی روز یکشنبه در نشست توجیهی با خبرنگاران در سالن مدیریت بحران فرمانداری کاشان گفت: 29 نفر از این بیماران در شهرستان کاشان و هفت نفر در شهرستان آران‌وبیدگل هستند.
وی بیان کرد: 6 نفر از بیماران مشکوک به ویروس کرونا در کاشان و 2 نفر در آران‌وبیدگل به دستگاه ونتیناتور (برای تنفس) وصل هستند و احتمال بهبودی آنها وجود دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، میانگین سنی بیماران مشکوک در این منطقه را از 27 تا بالای 80 سال عنوان کرد و افزود: یکی از بیماران که 81 سال داشت و دارای فشار خون نیز بود، جان خود را از دست داد اما نمی‌توان گفت که علت مرگ ویروس کرونا بوده است.
وی تصریح کرد: بیماران مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در مرکزهای درمانی منطقه بستری هستند و این امکان وجود دارد که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزای معمولی یا دارای گلودرد چرکین باشند.
مروجی تاکید کرد: علت بستری شدن این بیماران، اطمینان حاصل کردن از کنترل بیماری کرونا در منطقه کاشان است.
وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی، بیمار مشکوک به کرونا به کسی اطلاق می‌شود که دارای تب، سرفه و مشکل تنفسی یا تنگی نفس باشد.
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تا پیش از روز پنجشنبه هفته گذشته پیشینه سفر در 14 روز گذشته به کشور چین نیز جزو دستورالعمل‌های سازمان بهداشتی جهانی بود.
با توجه به این شرایط فدراسیون پزشکی ورزشی پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، تمامی مسابقات ورزشی کشور از روز دوشنبه به مدت 10 روز لغو می‌شود.
همچنین بر اساس اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باتوجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، تمام برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری تعطیل است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد، تاکنون هزاران نفر در آن کشور و سایر نقاط جهان به ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به 28 نفر و تعداد افراد جان‌باخته به پنج نفر رسیده است.
بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی (یک متر) را با دیگران رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علایم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و به سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.
شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان شده است.
جمیعت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اصفهان کاشان آران وبیدگل بهداشت و سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129170/36-مورد-مشکوک-به-بیماری-کرونا-در-منطقه-کاشان-شناسایی-شدند
بستن   چاپ