پیام سپاهان
در جلسه صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
جاده همکاری و همراهی شهرداری و شورای شهر دوطرفه است
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 14:01:27
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان این هفته درحالی برگزار شد که شیوع ویروس کرونا و اخبار مربوط به آن از یک طرف و پرداخت حق و حقوق کارگران، کارمندان و هنرمندان از سوی شهرداری اصفهان در روزهای پایانی سال از سوی دیگر، بخش عمده ای از نطق ها و تذکرات اعضای شورای پنجم را به خود اختصاص داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که صبح امروز (یکشنبه 4 اسفند) برگزار شد، با تقدیر از مردم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امیدوارم منتخبان مردم پاسخ مناسبی به رأی مردم بدهند، آن‌ها از مشکلات اصفهان از جمله آلودگی هوا، آب زاینده رود، اشتغال، فرونشست زمین و مشکلات گردشگری که باید از طریق نمایندگان پیگیری شود، آگاهی دارند.
علیرضا نصر افزود: همانطور که پیشتر اعلام شده بود 40 دستگاه اتوبوس وارد شهر شد که امیدواریم هرچه زودتر وارد ناوگان اتوبوس شهری شوند.
منتخبان پاسخ مناسبی به رأی مردم بدهند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان روز وکیل را به وکلای شهر اصفهان تبریک گفت و افزود: امیدواریم وکلای شهر اصفهان امور شهروندان را به خوبی پیگیری کرده و شهروندان نیز از طریق آنها مسائل حقوقی خود را پیگیری کنند.
نصر در ادامه تولد خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس را به همه مهندسان اصفهان تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد که تلاش های آنها در عرصه ساخت و ساز مثمر ثمر باشد.
وی قانون و قانونگرایی را یکی از موارد مهمی در شهر اصفهان دانست که به آن بودجه تعلق گرفته و ادامه داد: به نظر می‌رسد باید ساز و کارهای بیشتری برای سال آینده اندیشیده شود، همچنین امیدوارم شاهد کاهش تخلف در زمینه‌های مختلف که ناشی از ناآگاهی مردم است، باشیم.
توزیع عادلانه تسهیلات رفاهی برای کارگران شهرداری
نصر اظهار امیدواری کرد که با توزیع عادلانه تسهیلات رفاهی بخشی از مشکلات کارگران شهرداری حل شده و باعث انگیزه برای این کارگران شود و افزود: از مسئولان امور اداری شهرداری درخواست می کنم که به امور رفاهی کارگران توجه بیشتری شود و در برخورد با آن‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا با وحدت نظر زمینه‌های خدمت رسانی به مردم را بیشتر فراهم کنیم.
در ادامه این جلسه، شهردار اصفهان ضمن تبریک روز مهندس به همه مهندسان فعال در عرصه عمران و آبادانی شهر، اظهار کرد: شاید بیشترین همکاری بین رشته‌های مهندسی را شهرداری با نظام مهندسی و شرکت‌ها دارد. در همه مجموعه‌های فعال شهرداری مهندسان فعالی وجود دارند که این ویژگی مختص امروز اصفهان نیست.
قدرت الله نوروزی ادامه داد: امروز اگر اصفهان سرشار از زیبایی است، مثل پل‌های بزرگ و کوچک، معابر مختلف، مجموعه پل‌های دفاع مقدس و حوزه‌های مربوط به ساخت پارک و خلاقیت‌های شهری همه دستاورد زحمات مهندسان رشته‌های مختلف است.
وی گفت: البته هر چه پیشرفت می‌کنیم رشته‌های بین مهندسی بیشتری ایجاد می‌شود و کسانی موفق هستند که نگاه جامعه شناسی، روان شناسی و ... دارند.
وی در پایان روز وکیل را به وکلا که نقش مهمی در احقاق حقوق شهروندان دارند و باعث ادامه روال قانونی امور هستند، تبریک گفت.
ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر
در ادامه این جلسه، عباسعلی جوادی عضو شورای شهر اصفهان در نطق خود به شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: ویروس کرونا شکل تاج مانندی دارد، این هفتمین ویروس کرونا است که به وجود آمده و سه ویروس اول مشکلات خاصی نداشتد، اما باقی آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورد و پس از مدتی از بین رفتند.
وی ادامه داد: این ویروس مانند سرما خوردگی ساده و تشخیص آن بسیار دشوار است. به دلیل اینکه ما با این ویروس برخوردی نداشتیم، ایمنی بدن در مقابل آن کم است و همین عامل می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، در عین حال که حدود 80 درصد از ابتلا به ویروس را ممکن است متوجه نشویم و خود بخود از میان برود.
جوادی با اشاره به اینکه در اصفهان هنوز مورد قطعی گزارش نشده است، گفت: مکان های عمومی مثل مترو و اتوبوس که روزانه افراد زیادی را جابجا می‌کنند قرار است هر روز ضد عفونی شوند. از مردم تقاضا می‌شود که از مسافرت‌های غیر ضروری صرف نظر کنند و دست‌ها مکررا بشویند، همچنین از دست و روبوسی صرف نظر کنند.
عضو شورای شهر با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا تا چند روز بعد از بهبود می‌تواند منتقل شود، خاطر نشان کرد: باید از تجمعات غیر ضروری جلوگیری شود و با رعایت بهداشت فردی، از شیوع این ویروس پیشگیری کنیم.
عضو دیگر شورای شهر اصفهان ضمن تبریک روز مهندس و گرامی داشت روز وکلا، ظهار کرد: روز وکیل روز یک صنف یا شعل نیست، بلکه روز حقوق شهروندی است، این روز برای فردی که حقوق و امور خود را به دست وکیل خود سپرده باید مظهر اعتماد باشد.
مهدی مزروعی گفت: کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه اخیر خود قصد بررسی دو لایحه متمم بودجه سال 1398 را داشت، اما متاسفانه از میان نمایندگان معرفی شده به جز یک نفر علی رغم دعوت و اطلاع قبلی در جلسه حاضر نشدند، براین اساس به معاونان و مدیران ارشد شهرداری یادآوری می کنم که جاده همکاری و همراهی دوطرفه است.
کسی صدای هنرمندان را نمی شنود
وی در نطق دوم خود اظهار کرد: ایام پایان سال است و همه می دانیم که امرار معاش برای آحاد مردم سخت شده که از میان آنها شرایط کارگران و هنرمندان سخت تر است.
عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: کارگران صدایشان هرچند به سختی اما به گوش مسئولان ارشد شهری می‌رسد، اما کسی از وضعیت هنرمندان آگاه نیست و صدایشان را نمی شنود، به طوری که پرداخت مطالبات آن‌ها با تاخیر زیادی روبرو است، بنابراین از شهردار اصفهان تقاضا دارم که همان حساسیتی که برای کارگران و کارمندان قائل دارند برای هنرمندان نیز داشته باشند.
پرداخت نشدن عیدی کارکنان شهرداری که هر سال در بهمن انجام می‌شد، جلوگیری از ایجاد رعب و ترس در شهروندان نسبت به شیوع ویروس کرونا، برگزاری بدون تماشاگر بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان و اجحاف به تیم سپاهان به خاطر عدم برگزاری این بازی، از تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129152/جاده-همکاری-و-همراهی-شهرداری-و-شورای-شهر-دوطرفه-است
بستن   چاپ