پیام سپاهان
اقدامات پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا در اتوبوس‌های بین شهری ضروری است
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 14:01:10
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در بخش اتوبوس‌های بین شهری ضروری است که تاکنون دستورالعمل خاصی به ما ابلاغ نشده است.

مهدی خضری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رعایت تمامی مسائل بهداشتی و موازین مرتبط با جلوگیری از این ویروس همچون سایر بخش‌ها در حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌های بین شهری باید رعایت شود.
وی ادامه داد: ضد عفونی پایانه های مسافربری اکنون به همت شهرداری ها انجام می‌گیرد تا احتمال انتشار و انتقال ویروس در این مکان‌ها شلوغ به کمترین حد خود برسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به یک هزار و 900 دستگاه اتوبوس بین شهری در استان که جابجایی مسافران به تمام استان‌های کشور را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم برای هرگونه اقدام پیشگیرانه و برای مقابله با این بیماری انجام دهیم.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، یک هزار و 900 اتوبوس 26 پایانه مسافربری، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
بیش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می‌کنند که نزدیک به 10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.
شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
برچسب‌ها
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129149/اقدامات-پیشگیرانه-مقابله-با-ویروس-کرونا-در-اتوبوس‌های-بین-شهری-ضروری-است
بستن   چاپ