پیام سپاهان
سامانه بارشی روز دوشنبه وارد اصفهان می‌شود
یکشنبه 4 اسفند 1398 - 11:41:13 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- سامانه بارشی بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان از فردا دوشنبه وارد این استان شده و بیشتر مناطق را فرا می‌گیرد.

فاطمه زهرا سیدان کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان روز یکشنبه اظهارداشت: سامانه بارشی از اواسط فردا وارد استان می‌شود و با شروع فعالیت از مناطق غربی تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سرد سیر استان بارش برف را بدنبال دارد.
وی بیان کرد: این سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب و مناطق شمالی استان با تشدید فعالیت همراه خواهد بود و احتمال وقوع سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن رودخانه‌های محلی را بهمراه خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار بر روی استان تا 24 ساعت آینده بر روی استان است و بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد، پیش بینی می‌شود و شرایط برای غبار محلی و افزایش آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان مهیاست.
وی ادامه داد: با نفوذ سامانه بارش زا از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و باد شدید موقتی و در ارتفاعات رگبار برف در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق غرب، جنوب غرب و نیمه ی شمالی استان پیش بینی می‌شود.
سیدان اضافه کرد:همزمان با فعالیت این سامانه، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی و آب گرفتگی معابر عمومی، بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.
وی به رانندگان توصیه کرد که احتیاط لازم را هنگام تردد شهری و جاده‌ای داشته باشند و خودروها خود را در هنگام عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی به وسایل زمستانی مجهز کنند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای بیشتر نقاط این استان در 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به 20 درجه سانتی گراد و در سردترین ساعت به پنج درجه سانتی‌گراد رسید.
وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را کاشان با 22 درجه سانتی گراد و سردترین نقطه را چادگان با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129131/سامانه-بارشی-روز-دوشنبه-وارد-اصفهان-می‌شود
بستن   چاپ