پیام سپاهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
کرونا به اصفهان نرسیده است/بیمارستانها در حالت آماده باش
یکشنبه 4 اسفند 1398 - 10:28:45 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز مورد تایید شده ازابتلا به کرونا در اصفهان گزارش نشده است اما به منظور رعایت احتیاط تمام بیمارستان های استان اصفهان در حالت آماده باش هستند.

آرش نجیمی  اظهار داشت: تا این لحظه بیمار مبتلا به کرونا نول در اصفهان گزارش نشده است اما بیمارستان های استان اصفهان در حالت آماده باش هستند.
وی افزود: اعلام دو بیمارستان عیسی بن مریم و فارابی توسط سازمان نظام پزشکی به عنوان مراکز خدمت رسان به این بیماران مورد تایید نیست و چنانچه این بیماری در اصفهان مشاهده شد بیمارستانهای ویژه ارائه دهنده خدمات به بیماران اعلام می شود.
نجیمی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و تیم بهداشتی و تمام بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی اصفهان برای مقابله با این بیماری آمادگی لازم را دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نمی توان جلو سفر به اصفهان را برای شیوع این بیماری گرفت، تصریح کرد: بیماری کرونا نول، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا آن جلوگیری کرد. پرهیز از تماس های غیرضروری و شستن مداوم دست ها با آب و صابون و رعایت فاصله مناسب برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.
وی بیان داشت: ماده ضروری تولید ماسک کارخانه ماسک سازی استان اصفهان تامین شده است و به زودی مشکل کمبود ماسک در استان اصفهان رفع می شود. البته باید این نکته را در نظر داشت استفاده از ماسک در پیشگیری از کرونا نول، برای فرد بیمار و کادر پزشکی کاربرد دارد و مورد نیاز افراد عادی نیست.
نجیمی توزیع رایگان ماسک و محلول های ضدعفونی در خانه های بهداشت را رد کرد و گفت: بیمارستان های استان اصفهان در تامین ماسک و محلول های ضدعفونی با کمبودی مواجه نیستند و چنانچه اصفهان درگیر بیماری کرونا نول شود این بیمارستان ها در آماده باش هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129125/کرونا-به-اصفهان-نرسیده-است-بیمارستانها-در-حالت-آماده-باش
بستن   چاپ