پیام سپاهان
سپاهان- پرسپولیس
جنگ تمام عیار برای تصاحب صدر جدول
شنبه 3 اسفند 1398 - 13:56:10
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در یک دیدار جذاب و حساس عصر فردا از ساعت 16:15 در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

لیگ‌برتر ایران به ایستگاه بیستم رسیده است و هفته گذشته 5 دیدار از آن برگزار شد. اما نمایندگان ایران به دلیل حضور در جام باشگاه‌های آسیا دیدارهای آن‌ها به فردا موکول شد. حساس‌ترین، جنجالی‌ترین و زیباترین دیدار این هفته عصر فردا میان سپاهان و پرسپولیس در اصفهان برگزار خواهد شد. تقابلی که همیشه از جذاب‌ترین دیدارهای لیگ برتر بوده است و اگر دو تیم در شرایط آرمانی خود باشند، قطعاً بازی فراموش نشدنی را برای تماشاگران و هواداران خود رقم می‌زنند.
به گزارش ایسنا، شرایط سپاهان و پرسپولیس در 5 دیدار اخیر آسیایی و لیگ برتر، همانند یکدیگر است و حاصل کار این دو تیم در 5 دیدار اخیر 2 پیروزی 2 تساوی و یک شکست بوده است. تا با شرایطی همسان به مصاف یکدیگر بیایند.
سپاهان هفته گذشته شکست سنگینی برابر السد قطر متحمل شد و با 3 گلی که از این تیم دریافت کرد به اصفهان آمده تا برای دیدار فردا برنامه‌ریزی کند. سپاهان در خط دفاعی دو مدافع تأثیرگذار خود یعنی پورقاز و ولسیانی را در اختیار ندارد و در چند دیدار است که از محمد طیبی و شایان مصلح که البته در پست غیرتخصصی بازی می‌کند، استفاده می‌کند. بازیکنی که دیپورتی تیم پرسپولیس بود و اکنون می‌تواند انگیزه‌های بالایی برای تقابل با تیم سابق خود داشته باشد.
همچنین سروش رفیعی پس از دیپورت شدن از تیم پرسپولیس ابتدا به شهرخودرو رفت، اما در تعطیلات نیم‌فصل به سپاهان آمد تا زیر نظر امیر قلعه‌نویی بتواند روزهای خوب خود تکرار کند. رفیعی هنوز به سپاهان نیامده جای خود را در ترکیب سپاهان پیدا کرد و تنها در مسابقه اول خود برای سپاهان به‌صورت تعویضی به میدان رفت و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت تا خیلی زود خود را به ترکیب ثابت سپاهان متحمل کند. رفیعی در دیدار با السد دچار مصدومیتی شد تا تعویض شود و حالا باید دید وضعیت او برای دیدار فردا به چه صورت خواهد بود.
یکی دیگر از مهره‌های تاثیرگذار سپاهان مخصوصاً برابر پرسپولیس؛ کی‌روش استنلی است. کسی که در دیدار رفت دو تیم نیز که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با یک شوت سرکش و محکم توپ را روانه دروازه پرسپولیس کرد تا دنبال کردن توپ با چشمان باز و حیرت‌زده، تنها واکنش بیرانوند به این شوت باشد. گلی که آن‌قدر بر روی روحیه بیرانوند تاثیر گذاشت که چند دقیقه بعد محمد محبی گلی را از زاویه بسته وارد دروازه بیرانوند کند.
اما، کی‌روش دیدار قبلی سپاهان برابر السد را به دلیل مصدومیت از دست داد تا از جایگاه ویژه نظاره‌گر دیدار تیمش باشد. در نبود او علی قربانی در ترکیب اصلی قرار گرفت که نمایش مناسبی نیز از خود به نمایش نگذاشت تا باز هم آماج حملات هواداران سپاهان قرار گیرد. بااین‌وجود باید دید، کی‌روش فردا با تلاش کادر پزشکی سپاهان به این دیدار خواهد رسید یا خیر. سوالی که اگر جواب آن خیر باشد، احتمالاً امیر قلعه‌نویی را به این فکر خواهد انداخت که از ترکیب جدیدی در نوک حمله خود به‌جای قربانی استفاده کند.
به نظر می‌رسد، سپاهان در دیگر پست‌ها و همچنین شرایط روحی در وضعیت مناسبی است و خود را برای دیدار آماده کرده است تا یک بازی مهم و شش امتیازی را پیروز شود و اختلافش را با حریف مستقیم خود کم کند.
پرسپولیس تهران نیز پس از شکست دو بر صفر برابر الدحیل در امارات نیز به تساوی دو بر دو دست پیدا کرد تا با این شرایط به دیدار برابر سپاهان برسد.
پرسپولیس در تعطیلات نیم‌فصل یحیی گل‌محمدی را به نیمکت خود را رساند. آن‌ها همچنین اوساگونا و استوکس را نیز در خط حمله به خدمت گرفت. علی علیپور نیز که در دوران کالدرون روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد، اکنون در ترکیب این تیم به آرامشی رسیده است و دیدار هفته گذشته خود برابر الشارجه نیز گلزنی کرد.
اما، حالا یحیی با چالش جدیدی مواجه شده که عصبانیت او را در برداشت. او که از مدیران پرسپولیس مصرانه درخواست جذب استوکس را کرده بود و او را آرام‌آرام به ترکیب تیمش رسانده بود، اکنون پس از بازی با الشارجه این بازیکن به ایران بازنگشته تا عملاً این دیدار را برابر سپاهان از دست دهد. وضعیتی که باعث شد تا گل‌محمدی صبح امروز طی نامه‌ای به باشگاه عنوان کند که این بازیکن را دیگر نمی‌خواهد و او را در اختیار باشگاه قرار داد.
سید جلال حسینی نیز از مدافعان تأثیرگذار این تیم نیز به دلیل مصدومیت کهنه خود این دیدار را از دست‌داده است. با این تفاسیر باید دید گل‌محمدی در دیدار فردا چه ترکیبی را به میدان خواهد فرستاد. مربی که به خوبی تفکرات قلعه‌نویی را در سال‌های گذشته شناسایی کرده و توانسته این مربی را شکست دهد. باید دید دیدار فردای این دو تیم چگونه سپری خواهد شد و کدام مربی با دست پر از میدان خارج می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129057/جنگ-تمام-عیار-برای-تصاحب-صدر-جدول
بستن   چاپ