پیام سپاهان
توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی بین اوقاف و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 14:01:17
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان تفاهم نامه همکاری توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌های علمی- فرهنگی و بهره‌گیری از امکانات موجود میان اداره کل اوقاف و امور خیریه و دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان امضاء شد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در آئین امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری میان دفتر تبلیغات و اداره کل اوقاف اصفهان، اظهار کرد: هدف از این تفاهم نامه همسویی و تعاملات بیشتر برای نشر و ترویج مسائل مهم و معارف مکتب اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک خاطر نشان کرد: باید بتوان با استفاده از ظرفیت‌های خود و توجه به نیازهای مجموعه ها از ظرفیت ها، امکانات و توانایی های اوقاف بهره برد.
وی افزود: این ظرفیت ها و امکانات همانگونه که بی منت از سوی واقفان برای عموم تقدیم شده، باید در راستای اهداف به توسعه فعالیت ها منجر شود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ادامه داد: در این مدت به سرفصل‌های مهمی برای حرکت بهتر در چارچوب ها رسیده ایم و در محورهای مختلف با تلاش و مشورت های انجام گرفته، ملاک عمل قرار خواهیم داد.
حجت الاسلام والمسلمین بلک ابراز امیدواری کرد؛ از باقیمانده زمان امسال استفاده کرده تا برنامه های اجرایی در ابتدای سال آینده را پیش‌بینی کنیم. با توجه به اینکه در ماههای اول سال، تقویم فرهنگی مذهبی خوبی داریم، باید با همکاری یکدیگر برنامه های تاثیرگذار مشترکی تدوین کنیم.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: طبیعی است که در این راه فراز و نشیب‌هایی پدید آید، اما تصمیم بر انجام کار با این ملاک و شیوه است و این سختی های احتمالی را پشت سر خواهیم گذاشت.
امامزاده‌ها ظرفیت های معرفت و فرهنگ
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: امامزادگان به عنوان شبکه نوادگان در گستره زمین بوده و سیادت آنها برای ما ارزشمند و گرانبها است، زیرا پناهگاه معرفتی و میعادگاه وصال برای شیعیان هستند به ویژه ایرانیان که به سبب شرایط اقلیمی کمتر توفیق تشرف حضوری به حرم ائمه را دارند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در خصوص اهمیت امامزادگان در تداوم امامت، افزود: امامزادگان بخش بزرگی از سازمان وکلا بوده و عهده دار ماموریت امامت و استقرار حکومت دینی و اسلامی هستند. این امتداد دهی رسمی امامت از سوی امامزادگان برای ما نیز محترم است.
وی با بیان الهام بخشی بنای امامزادگان برای عمارت های اطراف، تصریح کرد: ساختمان امامزادگان نگین رخ نمای شهرها و روستاها هستند و به عنوان در دسترس‌ترین، پررونق ترین و پرترددترین مکان های عمومی و مذهبی برای مردم، ظرفیت های معرفتی و فرهنگی بالایی دارند که باید از آنها استفاده کنیم. هنگامی که این ظرفیت و صدقات در کنار هم قرار گیرند باعث رخداد بزرگی شده و ما نیز باید این ظرفیت را به قدرت تبدیل کنیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان موضوعات مطالعاتی پژوهشی و آموزشی، طراحی و تولید پیوست فرهنگی امام‌زادگان، تبدیل این اماکن زیارتی به مدرسه محیطی برای انتقال مفاهیم دینی به مخاطب پاسخ به سوالات و مشاوره های دینی رونق بخشی به فرهنگ زیارت و توسل به ائمه و نوادگان آنها را مفاد مورد توجه در این توافقنامه اعلام و ابراز امیدواری کرد؛ می خواهیم از جوار امامزادگان بهره ببریم و با همکاری این دو نهاد و حتی تفاهم با دیگر نهادها ظرفیت‌ها را بالاتر ببریم.
تفاهم نامه همکاری توسعه و ارتقا سطح همکاری های علمی- فرهنگی و بهره گیری از امکانات موجود میان اداره کل اوقاف و امور خیریه و دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان امضا شد. این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، پژوهشی و تبلیغی بین دو طرف به امضا رسید.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/128685/توسعه-همکاری‌های-آموزشی،-پژوهشی-بین-اوقاف-و-دفتر-تبلیغات-اسلامی-اصفهان
بستن   چاپ