پیام سپاهان
سپاهانی‌ها در آتش اشتباهات خود سوختند
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 12:34:14 PM
ایسنا

 پیام سپاهان- تیم سپاهان ایران در دومین دیدار خود در جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد برابر تیم السد قطر با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. شاید در نگاه نخست برای سپاهانی که هفته اول العین را با 4 گل در هم کوبید، این نتیجه اندکی عجیب و غریب باشد، اما اگر نیم‌نگاهی به آمار و شرایط سپاهان در این بازی داشته باشیم، متوجه اختلاف دو تیم سپاهان و السد در این بازی می‌شویم.

 سنگربان سربلند پشت سر مدافعین پراشتباه

با وجود آنکه پیام نیازمند در این دیدار 3 بار گل دریافت کرد، اما بارها با توپ گیری از مهاجمین السد مانع فروپاشی دروازه خود شد. سنگربان سپاهانی‌ها در این بازی 6 سیو فوق العاده از خود به جای گذاشت و در میان اشتباهات دیگر بازیکنان سپاهان در این دیدار، بهترین بازیکن تیم سپاهان در این دیدار بود.

 زوج دفاعی مصلح و طیبی در کنار آقایی و منصوری در بازی برابر العین عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما در این دیدار مقابل مهاجمین زهردار السد اشتباهات زیادی داشتند، حتی با حضور میرزایی در میدان مشکلی حل نشد. امیر قلعه‌نویی که عزت پورقاز را به دلیل مصدومیت تا پایان فصل در اختیار ندارد باید به صورت ویژه دنبال راهکار باشد تا در آینده سپاهانی قدرتمندتر در خط دفاعی را شاهد باشیم.

فرصت‌سوزی و تعویض‌های بی‌اثر

هر دو تیم سپاهان و السد در این دیدار فرصت‌هایی داشتند، اما السدی ها از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کرده و توانستند پس از گذشت 50 دقیقه از بازی مقاومت سپاهان را درهم بشکند، اما مهاجمین سپاهان فرصت‌های خود را یکی پس از دیگری از دست دادند.

نبود کی‌روش استنلی در این دیدار به وضوح به چشم آمد و علی قربانی نشان داد که نمی‌تواند مانند استنلی برای سپاهان زهردار باشد و روند گلزنی سپاهان را ادامه دهد. از طرف دیگر با مصدومیت سروش رفیعی در بین دو نیمه، سپاهان میانه میدان را از دست داد و در نیمه دوم شرایط سخت‌تری پیدا کرد.

تیم سپاهان با وجود آن که چند موقعیت داشت، اما مانند دیگر بازی‌ها نتوانست در موقعیت سازی موفق باشد و از 12 ضربه‌ای که داشتند فقط و فقط یکی از آنها در چارچوب بود و این نکته بی‌دقتی شاگردان قلعه‌نویی در ضربات آخر را نشان می‌دهد.

ژاوی، موفق در نیمه مربیان

زدن 3 گل در نیمه دوم آن هم به تیم سپاهان نشان از قدرت آنالیز بالای دستیاران ژاوی می‌دهد. عبدالکریم حسن، گابی، اکرم عفیف و بغداد بونجاح بازیکنان تیم السد بودند که جریان بازی را به خوبی در دست گرفته بودند. عفیف که به تازگی بهترین بازیکن سال آسیا شده است به راحتی از کناره‌های تیم سپاهان نفوذ کرد و دفاع های کناری سپاهان را آزار داد. بغداد بونجاح نیز که در 117 بازی برای السد 134 گل زده است، این بار هم برابر تیم‌های ایرانی تاثیر خود را گذاشت. عبدالکریم حسن و گابی نیز در کار دفاعی کمک زیادی به تیم خود کردند و انسجام خوبی به تیم خود داده بودند. عملکرد خوب بازیکنان السد در این بازی نشان از هنر بالای ژاوی در بازی گرفتن از هم بازیان سابق خود می‌دهد.

سپاهان در ادامه...

شاگردان قلعه‌نویی با این شکست و با 3 امتیاز به رده سوم گروه خود رفتند تا النصر عربستان و السد قطر به ترتیب در رده اول و دوم قرار گیرند.
 بدون شک سپاهان کار آسانی در این گروه ندارد، اما شانس زیادی برای صعود از گروه خود را دارد. بازی بعدی طلایی پوشان در آسیا برابر تیم النصر است اما با این شکست برابر السد باید خود را برای دیدار حساس برابر پرسپولیس در لیگ برتر آماده کنند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/128664/سپاهانی‌ها-در-آتش-اشتباهات-خود-سوختند
بستن   چاپ