پیام سپاهان
ارتباط پژوهشگران علوم انسانی و فنی در توسعه بازی‌های رایانه‌ای ضروری است
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 12:32:21 PM
ایسنا

پیام سپاهان- جواد راستی صبح امروز (چهارشنبه- 30 بهمن) در آئین افتتاحیه «پنجمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‎ای؛ فرصت‌ها و چالش ها» در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در این رویداد، روند پژوهش ها از تحلیل بازی های موجود به سمت توسعه بازی های جدید تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: این روند نشان دهنده این است که جامعه پژوهشی از حالت انفعال خارج شده و به جامعه ای که بر همت خود متکی است، تبدیل شده است. در این صورت، روندها، بازی ها و پژوهش های جدید توسعه می یابند.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هر سال از اردیبهشت ماه، روند برگزاری این رویداد آغاز می شود، تصریح کرد: در کنفرانس امسال، 112مقاله دریافت شد که پس از داوری که مراحل سنگینی به همراه داشت، 39مقاله به صورت شفاهی و 29مقاله در قالب پوستر پذیرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه داوری مقالات این حوزه به دلیل بین رشته ای بودن رشته و حوزه بازی های رایانه ای بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد:  120داور در روند داوری مقالات به ما کمک کردند که در نهایت از میان112 مقاله تعدادی پذیرفته شد. البته مقالات نسبتا خوب دیگری نیز به دبیرخانه رسیده بود که به دلیل فقدان روندهایی که در کنفرانس مرسوم است، از پذیرش آنها خودداری کردیم.  

به گفته راستی حجم پژوهش هایی که در کشور در این حوزه فعالیت می شود، بیش از آن چیزی است که در این کنفرانس شاهد هستیم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را گردهم آمدن افراد و ایجاد ارتباطات و نتورکینگ دانست و گفت: ارتباط بین پژوهشگران حوزه علوم انسانی و فنی برای توسعه بازی های رایانه ای ضروری است.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» امروز (چهارشنبه- 30 بهمن) در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد. محورهای اصلی کنفرانس علوم کامپیوتر و نرم افزار است و تمام محورهای مرتبط با ابعاد فنی و هنری و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ ای از جمله محورهای این کنفرانس بین المللی است و تمام مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

این رویداد شامل سخنرانی‌های کلیدی، پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی حوزه‌های متنوع مرتبط با بازی‌های رایانه ای،  نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر، روانشانسی، جامعه شناسی، هنر، حقوق، مدیریت اقتصاد، فقه، علوم سیاسی، روانپزشکی، توانبخشی، مهندسی پزشکی و ... است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/128663/ارتباط-پژوهشگران-علوم-انسانی-و-فنی-در-توسعه-بازی‌های-رایانه‌ای-ضروری-است
بستن   چاپ