پیام سپاهان
مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی:
38 هزار مددکار ترویجی در کشور را ساماندهی شدند
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 12:10:39 PM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه ترویج وزارت کشاورزی گفت: در طول چند دهه گذشته بالغ بر 38 هزار مددکار ترویجی در کشور و در استانهای مختلف ساماندهی کردیم.

علی خبیری در حاشیه سفر به اصفهان  با اشاره به پهنه بندی عرصه های تولیدی، ساماندهی و پشتیبانی مراکز جهاد کشاورزی دهستان، توانمندسازی عناصر و عاملان شبکه ترویج دولتی و غیردولتی اظهار داشت: در طول چند دهه گذشته بالغ بر 38 هزار مددکار ترویجی در کشور و در استانهای مختلف ساماندهی کردیم و از ظرفیت وجودی آنها در برنامه های ترویجی بهره مند شدیم.
وی افزود: انتقال مدیریت دانش و اطلاعات، تجارب، تعامل موثر بین مروجان با جامعه محلی، آموزش و تحقیقات و بخش های اجرایی از اهم اقدامات این سالها و توسط این مروجان بوده تا از نظر فنی و اجتماعی و فرهنگی و باضریب نفوذ به عنوان الگو در جوامع محلی در پیشبرد توسعه فعالیت های کشاورزی موثر واقع شوند.
مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه ترویج وزارت کشاوزری با بیان اینکه ساماندهی و پشتیبانی مراکز جهاد کشاورزی و برنامه ریزی و هماهنگی و توانمندسازی این مروجان در همایشی در اصفهان می تواند به عنوان موضوعی مهم و استراتژیک موثر باشد، تصریح کرد: با توجه به آنکه پنج درصد مساحت اراضی استان اصفهان به کشاورزی تخصیص یافته است به کارگیری و آموزش سربازان سازندگی و جلی مشارکت جوامع محلی با تاکید بر مددکاران ترویجی و بسیج سازندگی می تواند در توسعه فعالیت های کشاورزی این استان موثر باشد.
وی با بیان اینکه مروجان می توانند یافته ها و دانش خودرا به جوامع محلی تسریع بخشند، ابراز داشت: می توان با وجود مروجان در گسترش و بسط فعالیت ها در سطح جامعه و وسیع سازی فعالیت های ترویجی به ویژه در جوامع محلی کوشید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/127803/38-هزار-مددکار-ترویجی-در-کشور-را-ساماندهی-شدند
بستن   چاپ