پیام سپاهان
برگزاری دوره‌های آموزشی زخم در جهاد دانشگاهی اصفهان
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 12:10:28
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: دوره‌های آموزشی با عنوان زخم در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار می‌شود.

افسون نیازبخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با محتوای کلاس‌های آموزشی زخم در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اظهار کرد: این دوره تخصصی مخصوص پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های اتاق عمل، هوشبری و مامایی است. در این دوره درمان نوین انواع زخم‌ با محوریت زخم‌هایی مانند زخم بستر، زخم شریانی‌ و زخم‌ دیباتی که به نام پای دیابتی شناخته شده (به دلیل اینکه بیشتر در پا ایجاد می‌شود) آموزش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: مباحث پایه در این دوره شامل آموزش آناتومی پوست، پاتوفیزیولوژی زخم و انواع زخم‌ها است، همچنین آشنایی با پانسمان‌های نوین نیز انجام می شود. در ادامه طب مکمل درمان زخم که شامل وکیوم تراپی یا درمان زخم با فشار منفی است، آموزش داده می‌شود. از مباحث دیگر که در برنامه آموزشی قرار گرفته‌اند می‌توان به PRP، ازون تراپی و لارو درمانی اشاره کرد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: این دوره آموزشی از 24 بهمن ماه آغاز شده و شامل 6 جلسه است که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در تاریخ 24 و 25 بهمن، یکم و دوم، هشتم و نهم اسفند ماه برگزار می‌شود.
نیازبخش تعداد شرکت کنندگان در این دوره را 44 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این دوره به طور منظم، 2 یا سه ماه یکبار برگزار می‌شود که دوره ششم آن هم اکنون در جهاد دانشگاهی اصفهان تشکیل می‌شود، در سال 96 یک دوره، سال 97 ، 2 دوره و امسال سه دوره برگزار می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/127798/برگزاری-دوره‌های-آموزشی-زخم-در-جهاد-دانشگاهی-اصفهان
بستن   چاپ