پیام سپاهان
طرح استفاده صنعتی از پساب و سکوهای بارگیری پالایشگاه اصفهان بهره‌برداری شد
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 12:12:58
پیام سپاهان - اصفهان - بهره‌برداری از نخستین طرح ملی زیست محیطی خط انتقال و ایستگاه پمپاژ تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری و نیز سکوهای بارگیری فرآورده‌های سبک شرکت پالایش نفت اصفهان روز دوشنبه همزمان با دهمین روز دهه فجر آغاز شد.

نخستین طرح ملی زیست محیطی خط انتقال و ایستگاه پمپاژ تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع آب شرب با ظرفیت 750 متر مکعب در ساعت راه اندازی شده است.
در این طرح انتقال و تصفیه پساب شاهین‌شهر با همکاری 2 شرکت داخلی در سه مرحله ساخت ایستگاه پمپاژ پساب در محل تصفیه‌خانه، احداث خط انتقال پساب به پالایشگاه و ساخت تصفیه خانه در محل این شرکت انجام شده است.
این طرح در مدت 24ماه و با هزینه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال احداث شد.
همچنین بهره‌برداری از سکوهای بارگیری فرآورده‌های سبک در شرکت پالایش نفت اصفهان به‌عنوان دومین طرح در پالایشگاه آغاز شد.
به‌منظور بارگیری فرآورده‌های ویژه خود، 18 سکوی بارگیری با هدف بارگیری محصولاتی همچون لوب کات( ماده اولیه تولید روغن موتور)، آیزوریسایکل(ماده ای سبک تر از روغن پایه)، انواع حلال‌ها و وکیوم باتوم(ته مانده برج تقطیر و خلا) طراحی و در مساحت 1.5 هکتار با هزینه‌ای احداث 60 میلیارد تومان احداث شده است.
این سکوها به صورت 2 نازله در 9 ردیف قرار دارد، به طوری که سه سکوی بارگیری وظیفه ارائه فراورده‌های سبک (مانند انواع حلال‌ها) و 6 سکو وظیفه بارگیری فراورده‌های سنگین (مانند لوب کات، وکیوم باتوم و آیزوریسایکل) را بر عهده دارد.
در دهه فجر امسال در استان اصفهان یکهزار و 826 طرح عمرانی با صرف 2 هزار و 375 میلیارد تومان اعتبار شده است.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی از سال 1358 آغاز کرد و اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.
ایـن شرکت در منطقه‌ای به مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان واقع و ظرفیت تولید آن 375 هزار بشکه در روز است
برچسب‌ها
افتتاح طرح پالایشگاه نفت اصفهان دهه فجر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/127136/طرح-استفاده-صنعتی-از-پساب-و-سکوهای-بارگیری-پالایشگاه-اصفهان-بهره‌برداری-شد
بستن   چاپ