پیام سپاهان
به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد؛
افتتاح بیستمین کنفرانس ملی مهندسی سطح
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 13:44:16
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان بیستمین کنفرانس ملی مهندسی سطح و اولین کنفرانس آنالیز تخریب و تخمین عمر توسط انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد و این کنفرانس به مدت دو روز برگزار می‌شود.

این همایش با محوریت فناوری سطح در مهندسی پزشکی با زمینه‌های موضوعی؛ علوم و فناوری سطح در مهندسی پزشکی، علوم و مهندسی سطح در صنایع و آنالیز تخریب و تخمین عمر تجهیزات صنعتی برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، رئیس بیستمین کنفرانس ملی مهندسی سطح صبح امروز (دوشنبه- 15 بهمن) در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس ملی مهندسی سطح، اظهار کرد: در این کنفرانس سعی شده که به دو سوال، چرا مهندسی سطح و آنالیز تخریب کنار هم وجود دارند اینکه دلیل بررسی سطح در مهندسی پزشکی مطرح شده است، پاسخ داده شود. در دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از 100 مورد آنالیز تخریب در دانشکده مواد انجام شده است.
فخرالدین اشرفی زاده با اشاره به اینکه ایده مهندسی سطح از سال 1985 در اروپا به عنوان مبحث بین رشته‌ای پذیرفته شده است، تصریح کرد: مهندسی سطح از ابتدا در سطح دنیا به عنوان بخش مهمی از فناوری و پیشرفت‌های استراتژیک به دلیل حساسیت‌هایی که تمام صنایع با آن روبه‌رو هستند، مطرح شده است.
نماینده انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران در این همایش در خصوص فعالیت‌های مهم این انجمن، گفت: در سال‌های گذشته همایش مهندسی سطح در دانشگاه‌های مختلف و مجموعه‌های صنعتی برگزار شده است.
سید مهران نحوی افزود: نگرش مسئولان و اعضای انجمن سطح، ترویج نقش اعضا و دانشجویان در مهندسی سطح با ارتباط برقرار کردن با حوزه‌های مختلف در صنعت، در پژوهش‌ها و دانشگاه‌ها در سطح کشور است.
وی ادامه داد: انجمن در سال‌های گذشته با شیوه‌های مختلف انتشار کتب، نشریه، برگزاری همایش و سمینار توانسته در ترویج دانش و فناوری قدم بزرگی بردارد.
نحوی با اشاره به اینکه نقش انجمن‌های علمی در انسجام و استحکام کشور در مواجهه آسیب و خسارات است، تصریح کرد: برگزاری یکی از برکات حاشیه این برنامه‌ها، هم‌اندیشی‌ها، نشست‌ها و دورهمی‌ها ایجاد بستر هم‌فکری و هم‌دلی است تا بتوانیم در مسیر سختی که کشور از آن طی می‌کند نقش موثری را ایفا کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/125658/افتتاح-بیستمین-کنفرانس-ملی-مهندسی-سطح
بستن   چاپ