پیام سپاهان
استاندار اصفهان: حل مشکلات صادرات را وظیفه خود می‌دانیم
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 11:40:40
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: کمک هر چه بیشتر به فعالان صادراتی و حل مشکلات این بخش را وظیفه خود می‌دانیم.

عباس رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت پیشرانان اقتصادی در قالب طرح شتاب‌دهنده صادراتی در اصفهان افزود: بدون شک در آینده نزدیک این فعالان به مشکلات و مسائلی برمی‌خورند و ما برای حل این موارد آماده هستیم.
وی اضافه کرد: افزایش صادرات در استان اصفهان با هماهنگی و همدلی بیشتر محقق خواهد شد و در این زمینه مشارکت افزون‌تر دستگاه‌های مرتبط بویژه اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اصفهان ضروری است.
رضایی خاطرنشان کرد: ممکن است تجار و صادرکنندگان در فعالیت‌های خود با مجموعه هایی مانند بانک، وزارت صنعت، معدن و تجارت یا گمرک مشکلاتی پیدا کنند و در این شرایط ما برای حل موضوع تلاش خواهیم کرد.
استاندار اصفهان به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در زمینه صادرات در سال 97 در استان اشاره و تصریح کرد: باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های موجود برای توسعه صدور کالا و خدمات به دیگر کشورها استفاده کرد.
رضایی شتاب در موضوع صادرات را در گرو تغییر مدیریت اقتصادی سنتی به پیشرفته دانست و گفت: باید شیوه‌های قدیمی را کنار گذاشت و بر مبنای فنون به روز و علمی پیش رفت.
شتاب‌دهنده صادراتی، عنوان طرحی است که با همت اتاق بازرگانی اصفهان با کمک واسطه‌های صادراتی، زمینه مشاوره، هدایت و تسهیل تجارت بهتر و افزایش صدور خدمات و کالاهای تولیدی به دیگر کشورها را فراهم می‌کند.
در قالب این طرح در استان اصفهان از بین 200 گروه فعال صادرات 60 گروه برگزیده شدند و قرار است از این تعداد در یک فرایند سه ماهه 21 گروه نهایی، انتخاب و از سوی اتاق بازرگانی اصفهان حمایت شوند.
10 تا 11 درصد صنعت و تولید در کشور به این استان اختصاص دارد، اما صادرات از این خطه مطلوب نیست و تنها 6 درصد از کل صادرات کشور است.
برچسب‌ها
اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اصفهان استانداری اصفهان صادرات غیر نفتی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/124032/استاندار-اصفهان--حل-مشکلات-صادرات-را-وظیفه-خود-می‌دانیم
بستن   چاپ