پیام سپاهان
معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان مطرح کرد:
برگزاری دومین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان در اسفندماه امسال
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 10:10:53 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری دومین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان از تاریخ 11 تا 14 اسفندماه خبر داد.

محمد نظافتی با بیان اینکه کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران است، اظهار داشت: دومین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان در اسفندماه سال جاری در دو بخش برگزار می‌شود.
وی بخش اول این جشنواره را مخصوص داوری کتاب‌های تالیفی و ترجمه با موضوعیت «بازی» دانست و ابراز داشت: در بخش دوم جشنواره که با عنوان «لی‌لی لی‌لی حوضک» برگزار می‌شود، نویسندگان و تصویرگران برگزیده از طریق فراخوان بعد از شرکت در کارگاه‌های آموزشی ده عنوان کتاب داستانی تصویری را با موضوع «بازی» تولید می کنند.
معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از اعطای سه جایزه به نفرات برگزیده در بخش اول جشنواره خبر داد و تصریح کرد: کلیه کتاب‌های داستانی و غیرداستانی که از سال 1390 تاکنون منتشر شده‌اند می‌توانند در این بخش شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه بخش دوم نیز با هدف حمایت از نویسندگان و تصویرگران جوان و ایجاد فرصت برای انتشار آثار برگزیدگان ترتیب داده شده است، خاطرنشان کرد: برگزیدگان بخش دوم جشنواره می‌توانند با حمایت جشنواره آثار خود را منتشر کنند.
نظافتی با بیان اینکه آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در دو بخش اول و دوم تا 22 بهمن سال 98 است، اذعان داشت: لازم است نویسندگان در بخش دوم جشنواره که با عنوان «لی‌لی لی‌لی حوضک» برگزار می‌شود حداقل یک داستان کودک و حداکثر در 1000 کلمه برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه تصویرگران علاقمند در بخش دوم جشنواره امسال لازم است حداقل یک تصویر همراه با توضیح ایده و یا داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، بیان داشت: از میان شرکت‌کنندگان در بخش دوم 10 نفر که شامل پنج نویسنده و پنج تصویرگر می‌شود برای حضور در کارگاه کتاب تصویری جشنواره انتخاب می‌شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/124012/برگزاری-دومین-جشنواره-کتاب-کودک-و-نوجوان-کاشان-در-اسفندماه-امسال
بستن   چاپ