پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان: صادرات و واردات باید هماهنگ و بهنگام انجام شود
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 22:13:45
پیام سپاهان - اصفهان–ایرنا–معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: سیاست ما، تعطیل‌کردن و جلوگیری از صادرات نیست بلکه به‌دنبال هماهنگی انجام صادرات و واردات در زمان مناسب و به‌موقع هستیم.

حسن قاضی‌عسگر، دوشنبه شب در کارگروه توسعه صادرات با موضوع تجارت با اوراسیا در استانداری افزود: در این راستا باید تعدادی از شرکت‌های فعال استان در زمینه صادرات اقدام به تشکیل یک سندیکا برای پیگیری این موضوع بصورت تخصصی کنند.
وی با تاکید بر رونق‌بخشی هرچه بیشتر بر توسعه صادرات استان افزود: تلاش‌هایی برای ایجاد پرواز مستقیم از اصفهان به اوراسیا و همچنین صادرات محصولات گلخانه‌ای به آن اتحادیه صورت گرفته است.
معاون استاندار اصفهان اظهار داشت: اتاق ایران و روسیه نیز آمادگی خود را برای کمک به افزایش حجم صادرات از این استان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اعلام کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز با بیان‌اینکه نباید به مقوله صادرات نگاه سطحی صورت گیرد، گفت: اکنون 18 شرکت در زمینه صادرات در استان بطور جدی فعالیت می‌کنند.
ایرج موفق افزود: در این راستا بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی بتازگی توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد و به‌دنبال آماده‌کردن دستورالعمل و شیوه‌های اجرای آن برای اعلام به دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی یادآور شد: این بسته با هدف تسهیل فرآیند صادرات محصولات، کمک به حفظ و ماندگاری نیازهای صادراتی و ارتقای کمی و کیفی میزان صادرات به بازارهای صادراتی از سوی دولت تدوین و ابلاغ شده است.
مدیرکل گمرک اصفهان نیز گفت: در 10 ماه امسال 22 میلیون دلار کالا از اصفهان به روسیه در زمینه سنگ، محصولات سرامیک، لبنی و سایر کالاها صادر شده است.
رسول کوهستانی اظهار داشت: حجم واردات نیز در 10 ماهه امسال حدود 143 میلیارد دلار بوده است.
وی به شرکت‌های فعال در زمینه صادرات توصیه کرد که با توجه به انعقاد توافق تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از این فرصت برای وارد کردن مواد اولیه مورد نیاز تولیدات خود بهره ببرند.
وی همچنین به آغاز به کار پایانه بار هوایی"کارگوترمینال" اصفهان برای تسهیل صادرات و واردات بصورت مستقل با کشورهای همسایه از فردا(سه‌شنبه) خبر داد.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا سال 2015 میلادی، از سوی روسیه، قزاقستان و بلاروس تشکیل شد و در حال حاضر، ارمنستان، قرقیزستان و ویتنام از دیگر اعضای این اتحادیه هستند.
ایران در سال 1395 به کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان خود و این نهاد را مطرح کرد که از جانب اعضای آن مورد استقبال قرار گرفت و پس از 2 سال مذاکرات متعدد، سرانجام موافقتنامه‌ای در 27 اردیبهشت 1397 در شهر آستانه قزاقستان برای برخورداری از تجارت ترجیحی بین ایران و این اتحادیه به امضا رسید.
برچسب‌ها
اصفهان اتحادیه اقتصادی اورآسیا صادرات غیر نفتی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123993/معاون-استاندار-اصفهان--صادرات-و-واردات-باید-هماهنگ-و-بهنگام-انجام-شود
بستن   چاپ