پیام سپاهان
مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی اصفهان افتتاح شد
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 13:07:42
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با پشتوانه نیروهای متخصص آماده ارائه خدمات پزشکی و پرستاری بر بالین بیمار در منزل است.

مهدی ژیان‌پور امروز (دوشنبه- 7 بهمن) در نشست خبری افتتاح مرکز درمان و مراقبت در منزل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در این مرکز تمام خدمات بهداشتی پزشکی شامل نمونه گیری، انجام و ارسال جواب آزمایش، سرم درمانی، تزریقات، سوند ادراری، لوله معده، مدیریت و مراقبت انواع زخم و استومی، خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی)، طب سنتی (فصد خون، حجامت، زالو درمانی و ماساژ)، طب سوزنی برای انواع بیماری ها، رادیولوژی پرتابل، مراقبت از سالمندان، بیماران محتضر و مادران باردار بعد از زایمان، و اختصاص پرستار و آمبولانس جهت اعزام به سراسر کشور انجام می شود که افراد می توانند با شماره 36936 تماس و از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه تمام خدمات این مرکز با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می شود، افزود: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی شناخته شده در کشور است که باری بر دوش دولت نیست، اما هرجا مشکلی برزمین مانده باشد در رفع آن می‌کوشد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه تصمیم داریم اقدامی مجدانه را بدون هیاهو به سرانجام برسانیم، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در سطح کشور با وجود پژوهشکده های معتبر از مصادیق این حرکت است.
ژیان پور اظهار کرد: مراکز جهاددانشگاهی در تمام کشور بر موضوعات مختلف تمرکز دارند که در اصفهان نیز در حوزه مطالعات شهری با 3 کارگروه فعال و حوزه درمان با آزمایشگاه تشخیص طبی مشغول به فعالیت است و موضوع مراقبت پزشکی در جهاد به جد پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه پزشکی باید حداقل های خدمات با کیفیت مناسب به مردم ارائه شود، افزود: مرکز آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از نخستین مجموعه هایی راه اندازی شده در کشور پس از تهران است که با ارائه خدمات با کیفیت و هزینه مقرون به صرفه از سال 1363 تاکنون مشغول به فعالیت است.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تاکید کرد: مزیت ورود جهاد دانشگاهی به حوزه های پزشکی، ارائه خدمات باکیفت با هزینه مناسب به مردم است. این مراکز مناسب افرادی از جامعه است که می خواهند با هزینه های دولتی خدمات با کیفیت دریافت کنند.
ژیان پور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کشور در حوزه های مختلف تولید دانش بنیادی در پزشکی فعال است، تصریح کرد: بخشی از موضوعات درمان به معضلاتی همچون کیفیت زندگی که با آن در جامعه درگیر هستیم، متکی است. کیفیت زندگی به تاخیر انداختن لذات آنی برای رسیدن به لذات آتی است، از این رو یکی از موضوعاتی که در عرصه زندگی به آن احتیاج داریم این است که افراد جامعه به این کیفیت زندگی توجه کنند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان دریافت خدمات پزشکی در منزل را گامی مناسب در راستای رسیدن به کیفیت زندگی دانست و گفت: در حال حاضر اصفهان جزء آلوده ترین کلانشهرها در میان هشت کلانشهر کشور است. اینکه بتوانیم با ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی در منزل از ورود بی مورد در سطح شهر بکاهیم اولویتی است که باید به آن توجه شود.
ژیان‌پور مزیت دیگر استفاده از خدمات مراقبت در منزل را کاهش استرس و تنش اعلام کرد و گفت: اکثر محیط های بیمارستانی و کلینیک ها استرس بسیاری برای بیمار و همراه آن به وجود می آورد که می توان با دریافت خدمات در منزل این مشکل را برطرف کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر اکثر مراکز مراقبتی در سطح شهر توسط اشخاص اداره می شود و جهاد دانشگاهی نخستین مرکزی است که به شکل حقوقی این کار را انجام می دهد. اکنون جهاد دانشگاهی اصفهان بعد از تهران تنها مرکزی است که به این حوزه وارد شده و خدمات بهداشتی پزشکی با کیفیت مناسب و هزینه مقرون به صرفه ارائه می کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123941/مرکز-درمان-و-مراقبت-در-منزل-جهاد-دانشگاهی-اصفهان-افتتاح-شد
بستن   چاپ