پیام سپاهان
بخشدار شهرستان فریدونشهر
فریدونشهر رکورد دار مصرف گاز مایع در استان اصفهان
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 08:22:40
پیام سپاهان - فریدونشهر- بخشدار فریدونشهر گفت: بیشترین مصرف گاز مایع استان اصفهان در شهرستان فریدونشهر است و این سوخت در فریدونشهر برخلاف مناطق دیگر استان جزء مصارف خانگی و اساسی خانوار است.

آرش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تعداد روستاهای گاز رسانی شده فریدونشهر 20 روستا است و 67 روستای دارای سکنه هنوز از نعمت گاز بی بهره است و در طرح گاز رسانی قرار گرفته اظهار داشت: دهستان‌های پیشکوه و پشتکوه شهرستان فریدونشهر به صورت نفت سفید سوخت رسانی می‌شود.
بخشدار فریدونشهر افزود: ذخیره نفت در پشتکوه دوم بعد از گردنه کلوسه که روستاهای کلوسه وستگان دورک کاهگان اولیا و کاهگان سفلی کاهگانک و وزوه را شامل می‌شود انجام و سوخت رسانی به سایر مناطق پشتکوه و پیشکوه که در زمستان راه باز است و امکان انتقال سوخت وجود دارد به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار انجام می‌شود.
وی ادامه داد: توزیع نفت در هر روستا از طریق عوامل فروش شرکت نفت انجام می‌شود و این عوامل فروش تانکرهای ذخیره نفت دارند و پس از دریافت نفت آن را به صورت کپنی و با دریافت مبلغ مورد نظر در بین مردم توزیع می‌کنند.
مشکل نفت رسانی پیشکوه و پشتکوه فریدونشهر در هفته اول آبان ماه برطرف شد
بخشدار شهرستان فریدونشهر با اشاره به این مطلب که هر سال در شهریور ماه و قبل از شروع بارندگی پاییزی کار سوخت رسانی به مناطق پیشکوه و شکوه فریدونشهر و ذخیره سازی سوخت در پشتکوه دوم انجام می‌شود ابراز داشت: امسال عوامل فروش نفت در روستاها به خاطر عدم دریافت کمک هزینه اندکی که در سال‌های قبل از شرکت نفت دریافت می‌کردند دست به اعتصاب زدند و کار خرید و توزیع نفت را شهریور ماه انجام ندادند.
محمدی ادامه داد: در نهایت در مهرماه با رایزنی و تعاملاتی که عوامل فروش با شرکت نفت داشتند عوامل فروش برای خرید نفت هجوم بردند و شرکت نفت که قادر به دادن یک جای این همه نفت نبود و خرید ثبت خرید و دریافت نفت از شرکت نفت پروژه‌ای زمان بر است سوخت رسانی به هفته اول آبان کشیده شد.
وی اضافه کرد: هر یک از عوامل فروش متصدی نفت روستاهای خاصی است و هر تانکر که به منطقه می‌رفت روستای اول را کامل نفت رسانی و روستاهای بعدی بدون نفت بودند تا تانکر بعدی در محل حاضر شود که این مسئله به خاطر سرما و بارندگی باعث ایجاد مشکل و اعتراض مردم روستاها شده بود.
شهرستان فریدونشهر رکورد دار بیشترین مصرف گاز LPG استان اصفهان
محمدی با بیان این مطلب که از دیگر سوخت‌های مورد مصرف روستاهای شهرستان فریدونشهر خصوصاً مناطق پشتکوه و پیشکوه که گاز رسانی نشده کپسول گاز LPG است ابراز داشت: این کپسول‌های گاز در استان اصفهان فقط در شهرستان‌های فریدونشهر و مناطقی از شهرستان سمیرم مصرف می‌شود و بیشترین مصرف آن در استان اصفهان در شهرستان فریدونشهر است.
بخشدار فریدونشهر افزود: این کپسول‌ها در فریدونشهر جز سوخت‌های اصلی و اساسی برای پخت و پز و مصارف خانگی خانواده‌ها است در حالی که در مناطق دیگر استان فقط مصارف صنعتی دارد.
بخشدار فریدونشهر در بهش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امسال سهمیه گاز LPG استان نصف شد و این باعث ایجاد مشکل برای خانواده‌هایی شده است که از این گاز به عنوان سوخت اصلی خانگی استفاده می‌کنند که ما در این مورد با مدیریت بحران استان صحبت‌هایی داشتیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123907/فریدونشهر-رکورد-دار-مصرف-گاز-مایع-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ