پیام سپاهان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان مطرح کرد:
برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم باحضور 1039 نفر در کاشان
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 17:37:00
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور یک هزار و 39 شرکت کننده در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، میثم نمکی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از 25 آبانماه توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده اظهار داشت: این آزمون یازدهم بهمن ماه همزمان با کاشان در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور گسترده علاقمندان به قرآن و تعالیم کتاب خدا در کاشان ابراز داشت: یک هزار و 39 نفر از شرکت کنندگان کاشانی در این آزمون به رقابت با همدیگر می‌پردازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این آزمون ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت است، تصریح کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی شهرستان، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان و همچنین گسترش تعالیم و آموزه‌های قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.
وی از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی و 16 رشته خبر داد و خاطرنشان کرد: گروه‌های امتحانی این آزمون شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (علیهم السلام)، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش الکترونیک است.
نمکی افزود: نوبت اول این آزمون ساعت 8:30 و نوبت دوم ساعت 11 جمعه یازدهم بهمن ماه در محل دبیرستان امام خمینی (ره) واقع در میدان پانزده خرداد کاشان برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: به افرادی که در این آزمون نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند گواهینامه پایان دوره اعطا و به کسانی که امتیاز بالای ٩٥ را کسب کنند لوح تقدیر اعطا و به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123867/برگزاری-آزمون-حفظ-و-مفاهیم-قرآن-کریم-باحضور-1039-نفر-در-کاشان
بستن   چاپ