پیام سپاهان
کاپیتان تیم ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی:
مسئولان باید امکانات خوبی برای این رشته در نظر بگیرند
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 17:36:53
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کاپیتان تیم ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: اگر می خواهند شاهد پیشرفت در ورزش باستانی باشند، باید بودجه و امکانات خوبی برای آن در نظر بگیرند.

محمدرضا ابوالحسنی در گفت و گو با ایسنا در خصوص سطح فنی مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی جهان اظهار کرد: برخی کشورها در بخش زورخانه ای و برخی دیگر در قسمت کشتی پهلوانی شرایط خوبی داشتند، اما جا داشت که تعداد تیم های بیشتری در این مسابقات شرکت کنند، اما اکثر تیم ها نسبت به دوره های گذشته پیشرفت خوبی داشته بودند.
وی در رابطه قهرمانی در رشته چرخ تیز و کسب مدال طلا افزود: رقیب اصلی من در این رشته، چرخنده عراق بود، اما دیگر چرخنده ها را با اختلاف بیشتری پشت سر گذاشتم و خدا را شکر قهرمان شدم.
ابوالحسنی در ارتباط با میزان توجه به این رشته در کشور ادامه داد: نزدیک به دو سال برای این مسابقات جهانی روزانه تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشتم، اما هیچ توجهی به ما نشد. اکنون نیز که قهرمان شده ایم حتی شورای برون مرزی ما را تایید نکرده اند که پاداش یا جایزه ای به قهرمانان تعلق گیرد.
وی افزود: تمام هزینه های ما از جیب خود ما است و نمی دانم چه زمانی این ورزش مانند فوتبال می شود. با این روند ورزشکاران باستانی و در ادامه ورزش باستانی از بین خواهد رفت. اگر می خواهند شاهد پیشرفت در این ورزش باشند، باید بودجه و امکانات خوبی برای آن در نظر بگیرند.
ابوالحسنی با اشاره به میزبانی بجنورد از مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: از نظر میزبانی، این دوره از لحاظ مختلف بهترین دوره بود و راضی کننده بود.
کاپیتان تیم ملی ورزش های زورخانه ای ایران در خصوص شرایط این رشته در استان اصفهان ادامه داد: ورزش زورخانه ای در استان اصفهان نسبت به کل کشور شرایط خیلی خوبی دارد و از نظر قهرمانی در رشته های تیمی و انفرادی نسبت به شهرهای دیگر قوی است. در بخش کشتی پیشرفتی نداشته ایم و فکر می کنم بیشتر ضعف مدیریتی در هیئت کشتی باشد.
وی همچنین یادآور شد: در این مسابقات 1 طلا در رشته چرخ تیز، 1 طلا در ورزش تیمی و برنز کشتی پهلوانی را کسب کردم، اما مسئولان شهر اصفهان نیز حتی یک تبریک را نگفتند و امیدوارم که برای این رشته کاری کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123864/مسئولان-باید-امکانات-خوبی-برای-این-رشته-در-نظر-بگیرند
بستن   چاپ