پیام سپاهان
سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز:
14 اثر تاریخی و طبیعی نطنز ثبت ملی می‌شود
یکشنبه 6 بهمن 1398 - 7:53:00 AM
مهر
پیام سپاهان - نطنز - سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: 14 اثر تاریخی و طبیعی شهرستان نطنز ثبت ملی می‌شود.

 حسین یزدان مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 14 پرونده ثبتی برای آثار تاریخی و طبیعی شهرستان نطنز با پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان تدوین شده و در جلسه شورای ثبت استان مورد تأیید کارشناسان اداره کل قرار گرفته است که در اسفندماه سال جاری ثبت ملی می‌شود.
وی تصریح کرد: برای اولین بار 6 پرونده از اشیای منقول ارزشمند موزه باستانی شناسی نطنز که از کاوش‌های محوطه باستانی اریسمان کشف شده و قدمت آنها مربوط به دوره کالکولیتیک (هزاره سوم تا پنجم قبل از میلاد) است تدوین شد و در جلسه شورای ثبت میراث فرهنگی استان اصفهان توسط کارشناسان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز افزود: تعداد 8 پرونده آثار طبیعی شهرستان که مربوط به درختان چنار کهنسال است نیز پس از تهیه در جلسه شورای ثبت استان مورد موافقت قرار گرفت و در ماه آینده به هر یکی از این درختان یک شماره ثبت ملی اختصاص می‌یابد.
وی در پایان تاکید کرد: ثبت آثار ارزشمند (ابنیه، طبیعی و معنوی) هر منطقه در فهرست آثار ملی کشور بیانگر نقطه عطف تاریخ، فرهنگ و تمدن آنجا محسوب می‌شود و مردم می‌توانند در راستای معرفی این آثار به اداره میراث فرهنگی مراجعه نمایند تا در ثبت و حفظ میراث گذشتگان سهیم باشند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123802/14-اثر-تاریخی-و-طبیعی-نطنز-ثبت-ملی-می‌شود
بستن   چاپ