پیام سپاهان
مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت خبر داد
راه‌اندازی بیمارستان‌ محلی و دو پایگاه اورژانس در بویین میاندشت
شنبه 5 بهمن 1398 - 21:40:59
پیام سپاهان - بویین میاندشت- مدیرشبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت گفت: به زودی بیمارستان‌ محلی و دو پایگاه اورژانس 115 در بویین میاندشت راه‌اندازی می‌شود.

رضا کیخائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان متولی امر سلامت است، اظهار داشت: بهترین و منطقی‌ترین راه ارتقای سلامت مردم پیشگیری از بیماری و گسترش خدمات بهداشتی و مراقبتی است.
وی گفت: در سه سال اخیر گام‌های مثبتی به صورت برنامه‌ریزی شده به خصوص با اجرای برنامه طرح تحول سلامت و ایجاد پرونده‌های الکترونیکی سلامت و اجرای پزشک خانواده برداشته شده است.
مدیرشبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت افزود: در تمام مراکز روستایی و شهری خانه بهداشت و پزشک خانواده به صورت شبانه روزی مستقر هستند و با راه اندازی پرنده الکترونیکی و تیم مراقبی خدمات را در سطح روستا ارائه و سیستم ارجاع درمانی را اجرا می‌کنند.
شیوع بیماری آنفولانزا درفصل سرد سال عادی است
وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری آنفولانزا در فصل سرد سال طبیعی است و غیر عادی و خاص نیست، افزود: در چند سال اخیر در کشورهای آسیایی و مدیترانه‌ای از جمله ایران شیوع آنفولانزا نسبت به سایر کشورها کمتر بوده است.
کیخائی افزود: علی رغم مشکلات تحریمی در تهیه واکسن و داروی این بیماری مشکل تأمین دارو و واکسن نداشتیم و واکسن به بیماران تزریق شد.
مدیرشبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت افزود: در شهرستان بوین میاندشت 20 نفر به ویروس آنفولانزا مبتلا شدند اما در شهرستان درمان و به سلامت کامل رسیدند و اکنون مشکل خاصی در این زمینه نیست.
وی با اشاره به اجرای طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد، گفت: به لحاظ شرعی، اخلاقی و فرهنگ دینی کشتن سگ‌ها قابل قبول نیست و به دنبال راهکار کم هزینه‌تر و بهتری باید باشیم، جمع آوری سگ‌های ولگرد توسط دو شهرداری بویین میاندشت و افوس بازتاب خوبی در فضای مجازی و در بین مردمی داشت به طوری برای تأمین خوراک سگ‌ها تماس گرفتند.
کیخائی، از احداث بیمارستان محلی در شهرستان بویین‌میاندشت خیر داد و افزود: در راستای سیاست ابلاغیه از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع عادلانه خدمات درمانی مناسب و مدیریت بهینه منابع سلامت کشور راه‌اندازی بیمارستان‌ محلی و مرکز خدمات جامع اورژانس شبانه روزی و تخصص سرپایی تدوین شده است.
وی گفت: به زودی ساختار فیزیکی و راه‌اندازی بیمارستان محلی از سوی وزارت بهداشت به استان اصفهان نیز ابلاغ می‌شود و در منطقه ورزنه و بوبین میاندشت ایجاد می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین‌میاندشت تصریح کرد: به زودی دو پایگاه اورژانس 115 درنقاط مختلف شهرستان افتتاح می‌شود، البته به دلیل گستردگی شهرستان نظر شبکه بهداشت و درمان ایجاد پایگاه در جاده‌ها و مناطق روستایی شهرستان است، ایجاد آزمایشگاه مرکزی و تأمین پزشک متخصص زنان، پوست و اطفال نیز در دستور کار قرار دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123795/راه‌اندازی-بیمارستان‌-محلی-و--دو-پایگاه-اورژانس-در-بویین-میاندشت
بستن   چاپ