پیام سپاهان
فرمانده ناجا اصفهان: برای افراد الکلی هم باید مراکز ترک اعتیاد ایجاد شود
شنبه 5 بهمن 1398 - 16:53:58
پیام سپاهان - اصفهان – ایرنا – فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برای معتادان به مصرف مشروبات الکلی همچون مواد مخدر نیز باید مراکزی برای ترک اعتیاد پیش‌بینی شود.

سردار مهدی معصوم‌بیگی که روز شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی در استانداری سخن می گفت، از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست تا در باره اثرات مُخرب این نوع اعتیاد نیز اطلاع‌رسانی کنند.
وی با اشاره به فراوانی آسیب‌های اجتماعی گفت: در بررسی‌ صورت گرفته، مشروبات الکلی بیشتر از گذشته در جامعه نمود یافته است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.
رییس پلیس استان اصفهان افزود: آمارهای مقایسه‌ای نسبت به سال 90 در بسیاری از بخش‌ها از جمله تهیه، تولید، توزیع و مصرف مشروبات الکلی، از افزایش ارقام خبر می‌دهد.
وی اظهار داشت: بر این اساس لازم است که با تقویت باورهای دینی و ترغیب و تشویق جوانان و خانواده‌ها به شرکت در مجالس مذهبی و دینی پرداخته شود.
سردار معصوم بیگی افزود: اعتکاف از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به عمق‌بخشی اعتقادات و تقویت باورهای دینی و پیشگیری از گرایش جوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی منجر شود.
فرمانده ناجا اصفهان بر ضرورت برپایی کلاس‌های آگاه‌سازی در باره اثرات سوء مصرف مشروبات الکلی و همچنین ایجاد ابزار تخلیه هیجانات سالم از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های ورزشی تاکید کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 26 دستگاه عضو شورای فرهنگ عمومی هستند که تاکنون از مجموع 300 مصوبه به تصویب رسیده تنها 7 درصد آن مربوط به وظایف و مسوولیت‌های نیروی انتظامی است.
سردار مهدی معصوم‌بیگی تصریح کرد: نباید در حوزه مسائل اجتماعی تنها نیروی انتظامی را مسوول دانست بلکه تمام دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی مسوول هستند.
برچسب‌ها
شورای فرهنگ عمومی مراکز ترک اعتیاد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123761/فرمانده-ناجا-اصفهان--برای-افراد-الکلی-هم-باید-مراکز-ترک-اعتیاد-ایجاد-شود
بستن   چاپ