پیام سپاهان
رییس دانشگاه کاشان:
استفاده از پژوهش به کاهش هزینه‌های مدیریت شهری منجر می‌شود
شنبه 5 بهمن 1398 - 11:51:41 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان- رییس دانشگاه کاشان گفت: بخشی از هزینه‌هایی که در شهر انجام می‌شود، هدفمند نیست در صورتی که می‌توان با انجام کارهای پژوهشی و علمی نسبت به کاهش این هزینه‌ها اقدام کرد.

عباس زراعت روز شنبه در نشستی با شهردار کاشان همکاری بیشتر نهاد دانشگاه و شهرداری را خواستار شد و افزود: تعامل دانشگاه‌ها با مدیریت شهری منجر به توسعه هدفمند این شهر خواهد شد.
وی کاهش مسوولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی را از جمله مسایل فرهنگی شهرها دانست و بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در برطرف کردن این مشکلات ایفا کنند.
رییس دانشگاه کاشان با اشاره به شکل‌گیری معاونت نوآوری و اقتصادی در این دانشگاه تاکید کرد: این معاونت‌ها در راستای ارتباط هر چه بیشتر نهاد دانشگاه با بخش صنعت، فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان، تبدیل ایده به ثروت و تجاری‌سازی علم ایجاد شده است.
وی به ارایه سالانه یک‌هزار پایان‌نامه و رساله از سوی دانشجویان دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: اگر مجموعه مدیریت شهری نیازها و مشکلات را به دانشگاه اعلام کنند، می‌توان این پایان‌نامه‌ها را هدفمند، کاربردی و در راستای برطرف کردن مشکلات شهر هدایت کرد.
زراعت، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و تجاری‌سازی را از دیگر ظرفیت‌های دانشگاه کاشان برشمرد و اظهار داشت: ایده‌های خلاقانه اعضای هیات علمی نخبه دانشگاه‌ها و ارتباط آنها با حوزه‌های مختلف شهری می‌تواند گره‌گشای بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه باشد.
همچنین شهردار کاشان در این نشست تصریح کرد: حال شهر کاشان خوب نیست و نیازمند تیم پژوهشی قوی است تا به خوبی بررسی و راهکارهایی را برای بهبود آن تدوین کنند.
سعید ابریشمی‌راد اضافه کرد: شهرداری در حوزه‌های عمران شهری، نظام مهندسی و نگهداری شهر کاشان هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند که باید کوشید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، این فعالیت‌ها و هزینه‌ها را در مجموعه شهری کاهش داد.
وی نیز با تاکید بر همکاری و تعامل دانشگاه‌ها با مدیریت شهری، این مهم را موجب کاهش مشکلات حوزه شهری ارزیابی کرد.
شهردار کاشان ارتباط و تعامل شهرداری با دانشگاه‌ها و مرکزهای پژوهشی را دوسویه عنوان کرد و یادآور شد: شهرداری‌ به دنبال ارتقای رفاه شهروند است و دانشگاه‌ها وظیفه پرورش نیروی انسانی و تولید علم را برعهده دارند که باید در تعامل و پیش‌برد کاربردی علم و دانش و سامان دادن به وضعیت موجود باهم گام بردارند.
نزدیک به 9 هزار نفر دانشجو در 200 رشته گرایش در زمان حاضر در 11 دانشکده و 12 پژوهشکده دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.
کاشان با گستره هشت هزار و 500 هکتار و جمعیت بیش از 300 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
 
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123711/استفاده-از-پژوهش-به-کاهش-هزینه‌های-مدیریت-شهری-منجر-می‌شود
بستن   چاپ