پیام سپاهان
محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان
جمعه 4 بهمن 1398 - 15:23:01
پیام سپاهان - اصفهان- ملت ایران از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند، نطق تاریخی رهبر انقلاب توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر کرد، اقتدار همه جانبه کشور را برابر دشمن مصون می‌کند، از جمله محورهای خطبه‌های نمازجمعه این هفته در برخی شهرهای استان اصفهان بود.

نایین
امام‌جمعه نایین گفت: ملت ایران از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده و با خرد جمعی ارزش‌های خود را حفاظت می‌کند.
حجت‌الاسلام سید علی سجادی در خطبه‌های نمازجمعه در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی (ع) این شهر تصریح کرد: ما به دنیای استکبار می‌گوییم که مقاومت انقلاب اسلامی ایران پایدار و یوم‌الله سقوط شما فرعونیان نزدیک است.
وی افزود: ملت ایران در 40 سال گذشته همواره پیرو ولایت فقیه بوده و از مواضع اصولی انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نکرد زیرا مقاومت، مکتب اهل بیت (ع) است؛ یا به تعبیر مقام معظم رهبری، مقاومت جاذبه دارد و علت عصبانیت آمریکا از ایران نیز همین ایستادگی و مقاومت ملت است.
امام‌جمعه نایین بیان کرد: مقاومت سخت اما دارای جاذبه است؛ مقاومت نیاز به قوت دارد و تنها راه مقابله با دشمن در کنار مقاومت، قوی شدن از نظر علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و جنگ رسانه‌ای است و اگر درست مقاومت کنیم، هزینه‌های آن تبدیل به توسعه همه جانبه می‌شود.
وی با اشاره حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: پس از این شرایط کشورهای غربی با همراهی آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران از هر روشی بودند و رهبر انقلاب نیز بر این موضوع تاکید داشتند که برخی با ظاهر زیبا به دنبال ضربه زدن از راه دوستی هستند.
سجادی اضافه کرد: آلمان، انگلیس و فرانسه با این که ظاهرشان تغییر کرده است اما از خصومت‌ورزی و رفتارهای ناپسند دست برنداشتند.
وی تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که به هر بهانه بگوید دست از دین بکشید؛ هرچه بیشتر این کشورها مورد آزمون جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند، باطن پلید خود را نشان می‌دهند و روسیاهی آلمان، فرانسه و انگلیس نیز مانند آمریکا در برجام نشان داده شد.
امام‌جمعه نایین با اشاره به آیین تشییع شهید سلیمانی گفت: آن روزها به همراه روزی که ایران سیلی محکمی به آمریکا زد، یوم‌الله است.
وی افزود: رهبر انقلاب، نیروی قدس سپاه را رزمندگان بدون مرز نامیدند که این نکته را باید در ادبیات مقاومت دنبال کرد زیرا هرکجای عالم مظلومی باشد، این رزمندگان نه برای نفت و مافیای قدرت و ثروت، بلکه برای نجات مردم و مبارزه با استعمار و استکبار وارد عمل می‌شوند.
سجادی در ادامه موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان را یادآور شد و بیان کرد: همه کشورها برای برگزاری انتخابات قانون دارند و در برخی موارد قوانین سخت‌تری نسبت به ایران اما به هر روی در قانون اساسی جمهوری اسلامی راه احراز صلاحیت در انتخابات، شورای نگهبان است.
وی همچنین با اشاره به ایام فاطمیه (س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) شناسنامه شیعه و تضمین کننده ولایت بودند و همه مدیون ایشان هستند و برگزاری نشست‌های خانگی و هیات‌های مذهبی مرتبط نقش موثری در تبیین و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه برای نسل امروز دارد.
آران‌وبیدگل
امام‌جمعه آران‌وبیدگل به برگزاری آیین عبادی سیاسی نمازجمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: نطق تاریخی ایشان مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر کرد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نباید فریب اروپایی‌ها را بخوریم، افزود: سیاست‌مداران پرمدعای اروپایی اگرچه در ظاهر حرفی می‌زنند، اما باطنی شیطانی دارند و نگاهی به پیشینه آنها این موضوع را ثابت می‌کند.
وی یادآور شد: اروپایی‌ها در دوران جنگ تحمیلی بیشترین کمک‌ها را به صدام کردند که نتیجه آن، شهادت و جانبازی تعداد زیادی از مردم عزیز کشور ما شد.
امام‌جمعه آران‌وبیدگل با اشاره به توطئه‌های استکبار ضد ایران اظهار داشت: فشار حداکثری دشمنان امروز به ورزش ما هم رسیده و این فشارها در کنار تحریم‌های علمی، دارویی و اقتصادی است که از درماندگی دشمنان ناشی می‌شود.
وی اضافه کرد: تحریم ورزش به بهانه سقوط هواپیمای اوکراینی است و دشمنان به نبود امنیت هوایی در کشور ما اشاره می‌کنند، در حالی که امروز ایران امنیت بسیار بالاتری از کشورهایی دارد که دشمنان در آنجا حضور یافتند.
سلیمانی تصریح کرد: دشمنان و استکبار سقوط هواپیمای اوکراینی را بهانه‌ای کردند تا یوم‌الله حضور ده‌ها میلیونی مردم در بدرقه سردار سلیمانی و سیلی محکم سپاه پاسداران به آمریکا را تحت الشعاع قرار دهند که بازهم تیر آنها به سنگ خورد.
وی بیان کرد: امروز مردم عراق با حضور میلیونی خود ضد استکبار و ایادی آنها شعار می‌دهند و اعلام می‌کنند که آمریکا دیگر هیچ جایگاهی در عراق ندارد و این سیلی محکم دیگری به استکبار است.
اردستان
امام‌جمعه اردستان گفت: اقتدار در زمینه‌های علمی، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و نظامی کشور را در برابر فشارها و تهدیدهای دشمن مصون می‌کند.
حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهر افزود: در زمان حاضر با هر بهانه‌ای بر کشور فشار می‌آورند؛ از جمله بحث لغو میزبانی تیم‌های فوتبال و انتقال بازی‌ها به کشوری دیگر با حمایت برخی کشورهای منطقه صورت گرفت که البته با پیگیری جدی ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا عقب‌نشینی کرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران حج یادآور شد: مردم از کمونیسم و لیبرالیسم خسته شدند و به اسلام روی آوردند که روزبه‌روز هم بر اقتدار اسلام افزوده می‌شود اما آمریکا و کشورهای همسو با آن، از قدرت اسلام می‌ترسند.
امام‌جمعه اردستان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب، سپاه قدس را نیرویی بدون مرز نامیدند که هر کجا مظلومی به کمک نیاز داشته باشد، به یاری خواهد شتافت و دشمن از همین موضوع هراسناک است.
وی با اشاره به تهدید فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران از سوی یکی از مقامات کاخ سفید تصریح کرد: سردار قاآنی را تهدید کردند که اگر راه شهید سلیمانی را ادامه دهد، او را هم ترور خواهند کرد که این سخنان، از خوی تروریستی دولت آمریکا ناشی می‌شود و مصداق تروریسم دولتی است.
دهشیری تاکید کرد: دنیا باید با واکنش در برابر این سخنان، اجازه ندهد تروریسم دولتی رسمیت پیدا کند زیرا روزی گریبان خود آنها را خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ما اعلام می‌کنیم برای تهدید آمریکا ارزشی قایل نیستیم و با قدرت در برابر زورگویی‌ها واکنش نشان می‌دهیم و از خود جانانه دفاع می‌کنیم.
امام‌جمعه اردستان با اشاره به بحث فساد در کشور و لزوم بررسی نحوه ثروت‌اندوزی برخی مسوولان تشریح کرد: سران قوا هر یک به نوعی گلایه‌مندی خود را از این موضوع اعلام کردند اما انتظار می‌رود با افرادی که برای رسیدگی به امور مردم، با هر عنوانی رشوه دریافت می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس افزود: آنچه راه را مشخص می‌کند، قانون است؛ هرچند برخی اشکالاتی وجود دارد که باید از مجراهای قانونی آنها را اصلاح کرد اما همه باید پایبند و مطیع قانون باشند تا انتخاباتی پرشور، آگاهانه و مفید برای نظام و مردم داشته باشیم.
دهشیری به ایام فاطمیه نیز اشاره کرد و گفت: فیض بردن از محضر حضرت زهرا (س) در عزاداری‌ها برای همه باید در اولویت باشد تا با الگوگیری از این بانوی بزرگی که سوره کوثر در وصف و عظمت ایشان نازل شد، درزندگی موفق باشیم.
برچسب‌ها
نمازجمعه کربلا اصفهان کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123652/محور-خطبه‌های-نمازجمعه-شهرهای-استان-اصفهان
بستن   چاپ