پیام سپاهان
20 درصد دانش‌آموزان اردستانی اختلال یادگیری دارند
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 16:10:49
پیام سپاهان - کاشان- مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان گفت: 20 درصد از دانش‌آموزان این شهرستان بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، مبتلا به اختلال یادگیری هستند.

علی‌اصغر مومنیان روز پنجشنبه در نشست تقدیر از فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش افزود: با راه‌اندازی مرکز مشاوره و اختلالات یادگیری، بررسی‌هایی در مدرسه‌ها صورت گرفت و مشخص کرد این تعداد دانش‌آموز دچار اختلال‌های یادگیری و روان‌شناختی هستند که برای مشاوره به این مرکز ارجاع داده شدند.
وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های شورای آموزش و پرورش اردستان اهمیت دادن به دانش‌آموزان دوره ابتدایی بود که با پیگیری‌ها و تامین نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده، مرکز مشاوره راه‌اندازی شد و تعدادی دانش‌آموز نیز جذب این مرکز شدند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان با اشاره به راه‌اندازی سالن بازی یادگیری ویژه کودکان پیش‌دبستانی در 2 شهر استان اصفهان بیان کرد: با پیگیری شورای آموزش و پرورش به ویژه فرماندار، یکی از سالن‌ها با تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان دایر و تجهیز شد که در زمان حاضر هفت مهارت اولیه را به کودکان آموزش می‌دهد.
وی در ادامه تشریح کرد: همچنین در رشته های مهارتی، فنی و حرفه‌ای با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی روبه‌رو بودیم که با پیگیری مسوولان عالی شهرستان و جذب نیروی انسانی ماهر این کمبودها برطرف شده است.
مومنیان یادآور شد: بیش از 2 میلیارد ریال تجهیزات نیز از تهران و اصفهان به اردستان تحویل شد که ارتقای کیفیت آموزشی را در این شهرستان به دنبال داشته است.
وی در مورد طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی نیز گفت: سه واحد آموزشی نیمه‌کاره زینب بیگم و 2 باب مدرسه خیرساز واقع در مسکن مهر اردستان با پیگیری‌ها و تامین نزدیک به 35 میلیارد ریال از سوی دولت و مجمع خیران، تکمیل و در ایام‌الله دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان اضافه کرد: سالن مرکز رفاهی هم برای تجهیز نیاز به اعتبار داشت که از سوی استان تامین شد و در اسفندماه تکمیل خواهد شد.
به گفته وی، بحث ایمنی و نگهداری ساختمان‌های آموزشی از دیگر دغدغه‌های شورای آموزش و پرورش اردستان بود که در این راستا ایزوگام، کف‌فرش و آسفالت تعدادی از مدرسه‌های شهری و روستایی صورت گرفته است.
در ادامه این آیین با اهدای لوحی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، از تلاش‌های فرماندار و امام‌جمعه اردستان در شورای آموزش و پرورش قدردانی شد.
بیش از چهار هزار نفر دانش‌آموز در 62 واحد آموزشی شهرستان اردستان به تحصیل اشتغال دارند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
اختلالات روان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اردستان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123596/20-درصد-دانش‌آموزان-اردستانی-اختلال-یادگیری-دارند
بستن   چاپ