پیام سپاهان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان:
آموزش2هزار رابط سلامت کاشانی در قالب طرح«هر خانه یک پایگاه سلامت»
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 12:58:02
پیام سپاهان - کاشان - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دو هزار رابط سلامت در شهرستان کاشان در قالب طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» دروازبانی نظام سلامت است، اظهار داشت: اجرای این طرح یک شور و نشاط اجتماعی را بین مردم و همکاران حوزه سلامت ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح همزمان با هفته بسیج به صورت پایلوت در سه شهر کاشان، قزوین و سمنان آغاز شد، ابراز داشت: این طرح در کاشان در یکی از مناطق با حدود 11 هزار نفر جمعیت در حال برگزاری است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای این طرح در شهرک خاتم الانبیا (ص) کاشان خبر داد و تصریح کرد: در این منطقه 24 درصد متوسط جمعیت مردم را افراد دانشگاهی تشکیل می‌دهد و این در حالی است که این مقدار در کشور 15 و در کاشان 17 درصد است.
وی اولویت‌های آموزش در این منطقه برای سفیران سلامت را دیابت، فشار خون، استرس، تروما و غیره دانست و خاطرنشان کرد: حدود یک سوم سفیران سلامت در این منطقه دارای تحصیلات دانشگاهی و در رده سنی جوان و میانسال هستند.
مروجی از اجرای این طرح در یکی از مناطق آران و بیدگل نیز خبر داد و اذعان داشت: در آن منطقه نیز 21 درصد مردم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی از تشکیل پنج کارگروه اطلاع رسانی و آموزش، پژوهش، سمن‌ها و خیرین، مستند سازی و احصا شاخص‌ها برای انجام طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کاشان خبر داد و بیان داشت: جلسات هماهنگی در این کارگروه‌ها انجام شده و با تفاهم‌نامه‌ای که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با معاونت غذا و دارو انجام داده است، قرار است پشتیبان‌های مالی از شرکت‌های سطح کاشان نیز در این طرح مشارکت کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از همکاری خوب ادارات و دیگر نهادهای خدماتی شهر در اجرای این طرح خبر داد و افزود: ایجاد استودیو سلامت در آران و بیدگل در قالب این طرح از جمله ابتکاراتی بود که انجام گرفت.
وی تاکید کرد: در فاز بعدی این طرح بیش از دو هزار رابط سلامت برای اجرای موفق و هدفمند طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کاشان آموزش‌های لازم را می‌بینند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123586/آموزش2هزار-رابط-سلامت-کاشانی-در-قالب-طرح«هر-خانه-یک-پایگاه-سلامت»
بستن   چاپ