پیام سپاهان
معاینه فنی خودروها در اصفهان بر اساس استانداردهای محیط زیست است
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 12:15:57
پیام سپاهان - اصفهان - رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: این ستاد مجری استانداردهایی است که از طرف سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با آلودگی هوا اعلام می‌شود و بطور جدی مورد اجرا و نظارت قرار می‌گیرد.

جمشید جمشیدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای موجود 70 درصد آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از تردد وسایل حمل و نقل موتوری است که با معاینه فنی مستمر و صحیح می‌توان آلودگی هوا را کاهش داد.
وی با یادآوری اینکه انجام معاینه فنی از نظر قانونی الزامی است، گفت: با انجام تست‌های معاینه فنی خودرو از نظر ایمنی، ظاهری، خروج گازهای آلاینده از اگزوز و آلودگی‌های صوتی باید در حد استاندارد باشد.
ریس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان تاکید کرد: از نظر اخلاقی نباید با آلوده کردن هوا، حق سایر شهروندان پایمال شود و باید نسبت به این مهم تعهد داشته باشند.
وی اظهار داشت: مراکز معاینه فنی خودرو شهر اصفهان آمادگی دارد در یک شیفت کاری به بالغ بر 2 هزار دستگاه خودرو سرویس‌دهی ‌کند و در صورت افزایش میزان مراجعه شهروندان، امکان افزایش ساعات فعالیت مراکز و پذیرش بیش از سه هزار خودرو در یک روز نیز ممکن می شود.
رییس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه در اصفهان به هیچ عنوان معاینه فنی تلفنی انجام نمی‌شود، گفت: استانداردهای ایمنی خودرو بر اساس شاخص‌های تعیین شده در سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) قرار و به شدت مورد نظارت قرار می گیرد تا معاینه فنی به صورت درست انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که خودرو وارد مرکز معاینه فنی می‌شود، دوربین‌های پلاک‌خوان پلاک خودرو را خوانده و به سامانه سیمفا ارسال می‌کنند و در مسیر بعد اطلاعات خودرو از طریق این سامانه از سرور پلیس راهور استعلام می‌شود و پس از آن مراحل لازم را برای دریافت بعدی معاینه فنی خودرو طی می‌کند.
جمشیدیان با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های موجود در مراکز معاینه فنی مکانیزه هستند گفت: عامل انسانی در آن دخالتی ندارد و تمامی اطلاعات به سیمفا منتقل و براساس استانداردهای شورای عالی محیط زیست و سازمان ملی استاندارد مطابقت داده می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر اطلاعات با هم تطابق داشته باشد، اجازه صدور گواهی معاینه فنی داده می‌شود و در غیر این صورت رد خواهد شد.
در کلانشهر اصفهان تعداد هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک و یک مرکز ویژه خودروهای سنگین با 13 خط فعال است.
برچسب‌ها
مرکز معاینه فنی شهرداری اصفهان اصفهان واحدهای آلاینده

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123578/معاینه-فنی-خودروها-در-اصفهان-بر-اساس-استانداردهای-محیط-زیست-است
بستن   چاپ