پیام سپاهان
رئیس آب منطقه ای شهرستان اردستان:
35 حلقه چاه آب غیر مجاز در اردستان مسدود شده است
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 09:56:14
پیام سپاهان - اردستان - رئیس آب منطقه ای اردستان گفت: 35 حله چاه غیر مجاز تا کنون در شهرستان اردستان مسدود شده است.

فریدون دری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در سطح آبخوان شهرستان اردستان چاه غیر مجازی وجود ندارد و تعداد 127 حلقه چاه بصورت باغ ویلایی وجود دارد که 21 حلقه آن در اولویت برخورد قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تعداد 35 حله چاه غیر مجاز تا کنون در شهرستان اردستان مسدود شده است افزود: بیلان آب در شهرستان اردستان 45 میلیون متر مکعب در سال منفی است و سالی 63 سانتیمتر در دراز مدت افت آب دارد.
رئیس آب منطقه ای اردستان گفت: با توجه به اینکه تمام چاه های شهرستان اردستان مجهز به کنتور هوشمند شده اند، نرخ افت آب کمتر شده و در حال حاضر به منفی 30 سانتیمتر در سال نزدیک شده ایم که این نوید بخش است تا با پیگیری های مداوم شاهد کمتر شدن این آمار باشیم.
220 حلقه چاه آب در اردستان متصل به کنتور هوشمند است
وی ابراز داشت: شهرستان اردستان در حال حاضر دارای 240 حلقه چاه آب است که 220 مورد آن فعال بوده و به کنتور هوشمند هم وصل شده است.
دری بیان داشت: موضوعی که در شهرستان اردستان قابل تامل است اینکه کشاورزان اردستانی توانسته اند در سال 98 به همت امور برق شهرستان طرح تشویقی را در درصد خیلی زیادی از افراد استفاده کنند و این موضوع به شکل نمونه و پایلوت کشوری انجام شده است.
رئیس آب منطقه ای اردستان تصریح کرد: موضوعی که خیلی نگران کننده است شاهد فرو نشست زمینها در روستاهای تلک آباد و بخشی از اراضی بخش مهاباد هستیم که خود کشاورزان اظهار ندامت و پشیمانی می کنند که این کار به جهت عوارض برداشت بی رویه آب در سالهای گذشته بوده است.
وی تاکید کرد: شهرستان اردستان تراکم زیادی از مسیل ها و آبراهه ها را دارد به شکلی که یکی از آنها مسافتی بیش از 80 کیلومتر را از بخش برزاوند به کویر می ریزد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123562/35-حلقه-چاه-آب-غیر-مجاز-در-اردستان-مسدود-شده-است
بستن   چاپ