پیام سپاهان
وزیر بهداشت:
طرح شایعه شیرهای آلوده برای به زمین زدن صنعت موادغذایی کشور است
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 9:54:25 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح شایعه شیرهای آلوده همانند بحث وجود قرص در کیک برای به زمین زدن صنعت مواد غذایی کشور است.

 سعید نمکی در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» به عنوان یکی از طرح‌های موفق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای جامعه محور کردن نظام سلامت است، اظهار داشت: این طرح به طور پایلوت و آزمایشی در حال حاضر در سه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، سمنان و قزوین انجام و همچنین دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به این جمع پیوسته است.
وی با اشاره به اینکه این طرح یک کار ادغام یافته بین معاونت‌های آموزش، درمان و بهداشتی وزارتخانه است، ابراز داشت: این طرح یک حرکت جدید برای ماندگاری مشارکت مردم و سپردن کار مردم به خود آنها در نظام سلامت است.
پیش بینی وجود بیش از 20 میلیون سفیر سلامت در کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتخاب سفیران سلامت در خانواده ها در قالب این طرح خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح در سطح کشور بیش از 20 میلیون سفیر سلامت در خانواده‌های ایرانی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه این سفیران سلامت با توجه به آموزش‌هایی که می‌بینند وظیفه انجام اقدامات پیشگیرانه، مراقبت‌های بهداشتی اولیه، اجرای شیوه زندگی درست خانواده‌ها، حذف بعضی از فاکتورهای پرخطر در زندگی خانواده‌ها و ارتباط با خانه‌های بهداشت و بخش درمانی را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت زندگی سالمندی در خانواده‌ها به کمک سفیران سلامت نیز از جمله اهدافی است که در قالب اجرای این طرح به دنبال آن هستیم.
دو هزار میلیارد تومان باقیمانده طلب بیمارستان‌های دانشگاهی کشور از تامین اجتماعی
نمکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجموعه بیمارستان‌های دانشگاهی کشور بیش از 10 هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلبکار بود، اذعان داشت: با پیگیری های انجام شده و همکاری تامین اجتماعی این مقدار هم اکنون به حدود پنج هزار میلیارد تومان رسیده است و قرار است در هفته آینده نیز سه هزار میلیارد تومان دیگر از این طلب وصول شود.
وی همچنین با بیان اینکه طرح شایعه شیرهای آلوده همانند وجود قرص در کیک برای به زمین زدن صنعت مواد غذایی کشور بود، بیان داشت: با پیگیری‌های لازم و با انجام آزمایش های متعدد در شیرهای موجود در بازار اثبات شد که آفلاتوکسین موجود در شیرهای موجود کمتر از حد مجاز است و هموطنان می‌توانند با اطمینان شیر مصرف کنند.
مصرف دارو در کشور بی‌رویه است
وزیر بهداشت با اشاره به مصرف بی‌رویه دارو در کشور افزود: طرح نسخه‌پیچی و نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان سال در کشور اجرا می‌شود تا از مصرف بی‌رویه دارو جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه کمبود دارویی در کشور در حال حاضر یک سوم مدت زمان مشابه در سال گذشته است، یادآور شد: با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی داروی مورد نیاز کشور تا حدود اواسط تابستان سال آینده نیز تامین شده است.
افزایش واردات 30 درصدی انسولین نسبت به سال گذشته
نمکی همچنین با اشاره به اینکه امسال 30 درصد بیشتر از سال گذشته انسولین وارد کشور کرده‌ایم، اظهار داشت: مشکلی که در زمینه انسولین داریم نشت این دارو به خارج از مدار توزیع و مصرف درست است.
وی با بیان اینکه سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم تا با شناسایی درست بیماران دیابتی مصرف انسولین آنها مدیریت شود، ابراز داشت: کمبود انسولین در برهه‌ای خاص ممکن است به دلیل مصرف نوع خاصی از انسولی توسط بیماران از شرکتی خاص باشد که مدت زمان کمی این کمبود احساس شد و آن هم برطرف شد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود انسولین نداریم، تصریح کرد: در مورد بیماران پروانه‌ای نیز بسته مورد نیاز درمان آنها نیز تامین شده است و مشکلی برای تامین داروهای مورد نیاز آنها وجود ندارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123558/طرح-شایعه-شیرهای-آلوده-برای-به-زمین-زدن-صنعت-موادغذایی-کشور-است
بستن   چاپ