پیام سپاهان
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:
جهان آرا و ثریا را زنده می خواهیم
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 14:39:15
پیام سپاهان - اصفهان - مسأله عدم پخش زنده برنامه های جهان آرا و ثریا موضوع پر اهمیتی است که باید نسبت به پخش زنده این برنامه تأکید داشت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، حجت الاسلام محمد قطبی*: پس از پیدایش شبکه‌های اجتماعی که رسانه‌های باز و آزاد و به اصطلاح امروزی، مردم - مردم هستند، تلویزیون به مرور نقش منفرد و محوریِ خود را از دست داده و مزیّت های ویژه و اختصاصی آن رو به افول است. تنها چند مزیّت برای تلویزیون باقی مانده که مهم‌ترین آنها ارائه برنامه‌های زنده است. برنامه‌هایی که بیشتر برپایه گفتگو و مبتنی بر موضوع‌های داغ و به روز باشد، برنامه‌هایی که چالش فکری و اطلاعاتی برای مخاطب ایجاد کند و بتواند نگرش مخاطب را در میان تضارب آرا دگرگون سازد، برنامه‌هایی که فراجناحی بوده و محتوای آن از پیش مهندسی نشده باشد و در بالاترین حد، طبیعی باشد.
البته برنامه‌های شوکران، ثریا و جهان آرا به این اندازه چالشی و نگرش ساز نبوده ولی امید می‌رفت زمینه را برای چنین نقشی در صدا و سیما فراهم آورند که البته این روزها خبر گلخانه‌ای شدن آنها را می‌شنویم. مطمئناً برنامه‌هایی که تولیدی و غیر زنده باشد نه حسّ چالشی بودن دارد و نه مورد اعتماد مخاطب واقع خواهد شد و همین چند دقیقه اعتمادی هم که در طول هفته به تلویزیون بود از دست خواهد رفت.
امیدواریم صدا و سیما با قامت بلند و اندیشه‌ای راسخ و سینه‌ای گشاده، دچار چنین خطای استراتژیک نشود و با تحمل فشارها و البته با رعایت اخلاق رسانه‌ای نه تنها زنده بودن این برنامه‌ها را تضمین کند بلکه به زندگی اعتماد بخشِ تلویزیون ادامه دهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123499/جهان-آرا-و-ثریا-را-زنده-می-خواهیم
بستن   چاپ