پیام سپاهان
مدیرعامل بانک ملت:
واحدهای تولیدی با ساختار مالی مناسب نباید تعطیل شوند
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 11:46:56
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل بانک ملت گفت: براساس سیاست بانک ملت، هیچ واحد تولیدی با ساختار مالی مناسب نباید تعطیل شود و یا ظرفیت تولید و اشتغال آن کاهش یابد.

محمد بیگدلی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان بر ضرورت تحقق اهداف سال رونق تولید تاکید کرد و افزود: رونق تولید بدون پول امکان‌پذیر نیست و امروز بانک‌ها از جمله بانک ملت منابع خوبی را برای حمایت از تولید، و حفظ و ایجاد اشتغال در دست دارند.
وی تاکید کرد:سیاست بانک ملت بر مبنای حمایت از تولید است و برای دریافت مطالبات بانکی به جای برخوردهای قضایی به دنبال رایزنی و رفع مشکلات مالی با مدیران واحدهای تولیدی هستیم.
مدیرعامل بانک ملت حمایت از بخش صنعت، خدمات و بازرگانی را مهمترین اولویت و راهبرد این بانک برشمرد و گفت: البته این مهم با ساختار مالی مناسب محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون کشور در شرایط حساس جنگ اقتصادی قرار دارد و به این منظور باید تمام بخش‌های اقتصادی و مالی کشور از جمله بانک ها تلاش کنند تا واحدهای تولیدی و صنعتی متضرر نشوند.
بیگدلی با تاکید بر نهایت تلاش برای رونق بخش تولید و صنعت کشور گفت: براساس قانون رفع موانع تولید, بانک‌ها دیگر مجاز به سرمایه‌گذاری نیستند، اما بانک ملت می‌تواند در صورتی که سرمایه‌گذار 30 درصد آورده داشته باشد، 70 درصد دیگر را در قالب تسهیلات با سود 18 درصد تا سقف یکهزار میلیارد تومان پرداخت کند.
وی یادآوری کرد: قانون دیگر اجازه نمی‌دهد بانکها هیچ سرمایه‌گذاری داشته باشد بنابراین کمکهای ما تنها در قالب تسهیلات خواهد بود.
استاندار اصفهان نیز گفت: بر اساس آمار اقتصادی ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت‌، 91 درصد واحدهای قطعه سازی کشور در استان اصفهان قرار دارند.
عباس رضایی اظهار کرد: توجه به واحدهای صنعتی و اقتصادی استان اصفهان در بودجه و مسائل بانکی کم است و علت این کم توجهی گمان مدیران به توسعه یافتگی کامل این استان است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه راهکارهای مورد نیاز فعالان صنعتی کشور در شرایط کنونی جنگ اقتصادی باید بررسی شود، تصریح کرد: باید مشکلات فعالان اقتصادی در برهه حساس کنونی را درک کرده و آنها را در معضلات‌شان یاری کنیم و کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید، نسخه مناسبی است که نظام برای حل مشکلات اقتصادی پیچیده است.
رضایی با تاکید بر افزایش حمایت بانک ملت از فعالان اقتصادی استان اصفهان، اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل مردم اصفهان در خصوص تامین منابع آبی است و چند طرح مناسب برای رفع مشکلات این حوزه در دست اقدام است.
وی ادامه داد: پروژه بهشت آباد، سامانه دوم تامین آب استان اصفهان، قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران و قطارهای حومه‌ای اصفهان- نجف آباد و اصفهان-شاهین شهر از جمله پروژه های مهم اقتصادی در این استان است که هیچ مشکل قانونی در آنها وجود ندارد و به دنبال سرمایه گذار برای تامین مالی آنها با راهکارها و قواعد از پیش تعیین شده هستیم.
برچسب‌ها
عباس رضایی اصفهان استانداری اصفهان بانک ملت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123460/واحدهای-تولیدی-با-ساختار-مالی-مناسب-نباید-تعطیل-شوند
بستن   چاپ