پیام سپاهان
رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی:
الزام حضور ناجی غریق در تمام اماکن آبی که خدمات عمومی به مردم می دهند
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 8:35:09 AM
ایسنا
پیام سپاهان -  رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: هیچ استخر عمومی در کشور نداریم که تحت نظارت و کنترل فدراسیون و هیئت های نجات غریق نباشند. طبق قانون وزارت ورزش تمام اماکن آبی که مردم به صورت عمومی از آن استفاده می کنند باید دارای منجی غریق باشد.

ایلخان نوری پس از انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار ما در این رشته نجات جان انسان­ها است و شخصی که امین مردم است در همه انتخابات ما رای می ­آورد.
وی در رابطه با نظارت بر کار اماکن آبی افزود: هیچ استخر عمومی در کشور نداریم که تحت نظارت و کنترل فدراسیون و هیئت های نجات غریق نباشند. طبق قانون وزارت ورزش تمام اماکن آبی که مردم به صورت عمومی از آن استفاده می کنند باید دارای منجی غریق باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در تمام استان ها شاهد اتفاقاتی هستیم که آن هم به دلیل عدم آشنایی هموطنان با فنون شنا و نجات غریق است. وظیفه ما پرورش نیروی متخصص و نظارت کارشناسی بر اماکن آبی است. جایی که منجیان غریق هستند، در قبال کار خود مسئولیت دارند.
به گزارش ایسنا، نوری در رابطه با توسعه همگانی نجات غریق، خاطر نشان کرد: فدراسیون در تلاش است که نجات غریق را به صورت عمومی گسترش دهد تا همه مردم با نجات غریق آشنایی داشته باشند. این کار را چند سالی است با حضور کودکان و نوجوانان در برنامه های فدراسیون نجات غریق شروع کرده ایم.
رئیس فدراسیون نجات غریق ادامه داد: مدرک نجات غریق را از سن 18 سالگی می توان دریافت کرد، اما ما مدارس نجات غریق را راه اندازی کرده ایم و تعامل خوبی با آموزش و پرورش و دانشگاه داریم که بتوانیم فنون نجات غریف و شنا را به همه یاد دهیم.
وی در رابطه با وجود منابع انسانی در این فدراسیون افزود: از لحاظ نیروی متخصص در هیچ استانی مشکلی نداریم و حدود 200 هزار نیرو در سطح کشور داریم. در شهر اصفهان 3714 نجات غریق داریم که به نسبت تعداد استخرهایی که وجود دارد، این تعداد نیرو کافی است.
نوری ادامه داد: موضوع کیفیت آموزش را در برنامه داریم، منجیان ما باید با گذارندن یک دوره آموزشی خوب مدرک بگیرند و این مساله برای ما حائز اهمیت است. ادارات کل و روسای آن ها نقش مهمی در نظارت و بازرسی دارند.
وی در رابطه با عضویت فدراسیون غریق نجات و غواصی در کمیته ملی المپیک افزود: فدراسیون نجات غریق و غواصی دو فدراسیون جهانی دارد که هر دو در لیست ورود به المپیک قرار دارند. کشور ما از سال 2010 به طور مداوم در مسابقات جهانی حضور داشته است.
رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: در بحث قهرمانی با حضور در کمیته ملی المپیک، حمایت های بیشتری از کمیته خواهیم داشت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123444/الزام-حضور-ناجی-غریق-در-تمام-اماکن-آبی-که-خدمات-عمومی-به-مردم-می-دهند
بستن   چاپ