پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان:
17 دشت در سطح استان اصفهان دچار فرونشست است
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 18:16:34
پیام سپاهان - اردستان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: 17 دشت همچون گلپایگان، خوانسار، دشت دامنه، دشت مهیار و اردستان به دلیل برداشت های بی رویه آب دچار فرونشست است.

به گزارش خبرنگار مهر ، منصور شیشه فروش عصر سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اردستان اظهار داشت: قانون مدیریت بحران در فروردین امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب و در شهریور توسط دولت به استانها ابلاغ شدکه جای تامل دارد اعضای مدیریت بحران شهرستان اردستان هنوز یکبار هم آن را مطالعه نکرده و به آن اشراف ندارند.
وی با اشاره به اینکه برای قانون مدیریت بحران تلاشهای زیادی انجام شده تا به دست ما برسد، افزود: دستگاهها باید با مطالعه آن وظایف خود را بدانند و هر سوالی برایشان مطرح می شود جواب آن در دل این ابلاغیه وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: اولین موضوع در ستاد مدیریت بحران حلقه پیشگیری است که باید با یکدیگر هماهنگی و تیمی کار کنیم تا در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم.
وی ابراز داشت: در قانون مدیریت بحران اعلام شده که مسئولان باید شخصاً در جلسات حضور داشته و در غیر اینصورت فرماندار به عنوان رئیس جلسه می تواند آنان را به تخلفات اداری معرفی کند.
شیشه فروش بیان داشت: قانون مدیریت بحران حدود شش ماه پیش ابلاغ شده و دستگاههای دولتی باید بصورت شهرستانی برنامه ریزی داشته باشند و همه کارها نیازمند اعتبار نیست.
وظیفه هلال احمر آموزش مردم در مقابل بحرانها است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان تصریح کرد: هلال احمر وظیفه دارد تا آحاد جامعه را با همکاری همه اعضای ستاد در برابر بحرانها آموزش دهد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سیل فروردین ماه بیش از 35 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد، افزود: ستاد بحران وظیفه دارد با ساخت و سازها در حاشیه رودخانه ها و مکان هایی که برای شهرستان خطر آفرین است برخورد کند.
شیشه فروش با اشاره به فرونشست زمین و دشتها در سطح استان اصفهان گفت: تعداد 17 دشت همچون گلپایگان، خوانسار، دشت دامنه و دشت مهیار به دلیل برداشت های مصرف بی رویه آب دچار فرونشست هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان تاکید کرد: در سطح استان اصفهان 450 هکتار زاینده رود آزادسازی انجام شده که در نوع خود خیلی مهم است و 230 کیلومتر از سایر رودخانه های دیگر استان هم آزادسازی شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123427/17-دشت-در-سطح-استان-اصفهان-دچار-فرونشست-است
بستن   چاپ