پیام سپاهان
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان مطرح کرد:
پخش600 تن شن و نمک در محورهای برفی کاشان
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 11:33:17
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان از پخش 600 تن شن و نمک در محورهای برفی کاشان برای باز نگه داشتن جاده ها خبر داد.

محمد فرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ماموران و پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در روزهای برفی آمادگی کامل برای انجام ماموریت‌های محوله را دارند، اظهار داشت: تیم های عملیاتی این اداره در محورهایی همچون سه راه نشلج، ورکان، کامو و قهرود و همچنین ستاد مرکزی اداری برای ارائه خدمات به شهروندان در آماده باش کامل هستند.
وی با اشاره به 13 بارش اخیر در سطح شهرستان ابراز داشت: برای بازنگه داشتن جاده‌ها و ومحورهای مواصلاتی شهرستان به خصوص در مناطق کوهستانی تاکنون بیش از 600 تن شن و نمک استفاده شده است.
استفاده از 13 دستگاه ماشین آلات برای بازنگه داشتن جاده‌ها
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان با بیان اینکه 13 دستگاه ماشین آلات این اداره نیز در روزهای برفی ارائه خدمات داشته اند، تصریح کرد: این ماشین آلات و ادوات در محورهای کوهستانی همچون قمصر، قهرود، کامو، برزک، مشهد اردهال و روستاهای اطراف حتی در دمای منفی 13 درجه نیز مشغول فعالیت بوده و هستند.
وی استفاده از شن در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را باعث افزایش اصطکاک بین وسائل نقلیه و جاده به منظور جلوگیری از سُرخوردن اتومبیلها دانست و خاطرنشان کرد: میزان استفاده از شن بستگی به برودت هوا دارد ولی اغلب موارد نسبت استفاده شن و نمک به طور تقریبی به نسبت 50 درصد است.
بیشترین میزان بارش برف در گردنه قهرود
فرجی با اشاره به بارش برف در روزهای اخیر در سطح شهرستان کاشان گفت: در سطح جاده‌های شهرستان بیشترین بارش برف مربوط به گردنه قهرود با حدود 40 سانتی متر بارش برف بوده است.
وی با بیان اینکه حدود یک هزار و 200 کیلومتر راه و جاده در سطح شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: تیم های عملیاتی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در تمام این مسیرها آماده هرگونه خدمات هستند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان با اشاره به هزینه سه میلیارد ریالی برای تجهیز، آمادگی و تعمیر تجهیزات و ماشین آلات این اداره افزود: در حال حاضر با حدود یک میلیارد و 800 میلیون کمبود بودجه به این منظور مواجه هستیم که امیدواریم با کمک و مساعدت مسئولین و مدیران این کمبود بودجه مرتفع شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123353/پخش600-تن-شن-و-نمک-در-محورهای-برفی-کاشان
بستن   چاپ