پیام سپاهان
افزایش باشگاه‌های خصوصی در خمینی شهر ضروری است
دوشنبه 30 دی 1398 - 8:49:24 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - رییس اداره ورزش و جوانان خمینی‌شهر گفت: با توجه به کمبود زیرساخت‌های ورزشی در این شهرستان و ضرورت بالا رفتن سرانه ورزشی، افزایش باشگاه‌های خصوصی ضروری است.

عباس مرادیان در مراسم تجلیل از ورزشکاران و هیات‌های برتر شهرستان خمینی شهر افزود: از سال 96 تاکنون تعداد باشگاه‌های موجود در این خطه از 55 به 95 باشگاه رسیده و برنامه ما افزایش تا 110 باشگاه تا سال 1400 است.
وی اضافه کرد: این افزایش تعداد مجموعه‌های ورزشی خصوصی در جبران بخشی از سرانه ورزشی در شهرستان نقش خواهد داشت و شمار ورزشکاران را نیز بیشتر می‌کند.
وی به ضرورت نگاه علمی به ورزش اشاره کرد و ادامه داد: آموزش در چند سال اخیر بطور جدی در دستور این اداره و هیات‌های ورزشی شهرستان قرار گرفت و نتایج مثبت آن سال به سال بیشتر نمایان می‌شود.
رییس ورزش و جوانان خمینی‌شهر با اشاره به اهمیت برنامه محوری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مناسب، توسعه ورزشی را در پی دارد و توسعه ورزش سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد داشت، بنابراین نگاه ما به ورزش نگاهی زیربنایی است.
مرادیان استفاده از ظرفیت خیران در گسترش زیرساخت‌ها را با اهمیت و اثربخش برشمرد و افزود: فعالیت گروه‌های داوطلب ورزشی در عرصه‌های مختلف سبب پیشرفت می‌شود و خمینی شهر در این زمینه فعالیت چشمگیری دارد.
مراسم تجلیل از ورزشکاران و هیات‌های برتر شهرستان خمینی‌شهر یکشنبه شب در مجموعه تشریفات این شهرستان و با حضور ورزشکاران، مربیان، داوران، مسوولان شهرستانی و استانی برگزار شد.
در این مراسم که همراه با تجلیل از ورزشکاران برتر همراه بود، هیات های اسکیت و بدنسازی به عنوان هیات‌های برتر در یک سال اخیر معرفی شدند.
شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت و 22 هزار ورزشکار سازمان یافته در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
اکنون 564 مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با 250 و سالن رزمی با 105 و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با 2 مورد است.
بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی در این استان وجود دارد.
سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به 0.365 متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال 92، حدود 1.11 برابر رشد داشته است.
  

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123215/افزایش-باشگاه‌های-خصوصی-در-خمینی-شهر-ضروری-است
بستن   چاپ