پیام سپاهان
اجرای طرح‌های آب و خاک در اصفهان مستلزم همکاری بیشتر کشاورزان است
دوشنبه 30 دی 1398 - 8:17:46 AM
ایسنا
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیاده‌سازی و اجرای به‌موقع و فراگیر طرح‌های آب و خاک در استان به همکاری بیشتر کشاورزان نیاز دارد.

حمیدرضا باقرصاد روز دوشنبه اظهارداشت: همکاری و تعامل از سوی کشاورزان اجرای طرح‌های مهندسی در مزارع استان اصفهان را تسریع و تسهیل می‌کند و در صورت همکاری نکردن سبب کم‌شدن بهره‌وری در مصرف انرژی و راندمان تولید خواهد شد.
وی مدیریت بعد از اجرای طرح‌های آب و خاک را با اهمیت برشمرد و گفت: از آنجا که پس از بهره برداری طرح‌های یاد شده، مدیریت و هزینه نگهداری با خود کشاورزان است، لذا باید برای این امر برنامه‌ریزی شود تا امکانات و تجهیزاتی مانند موتور پمپ با عمر بیشتری کار کند و در صورت معیوب بودن در اسرع وقت تعمیر شود.
باقرصاد ادامه داد: اصلاح شبکه‌های آبیاری و زهکشی فرعی، اجرای سامانههای آبیاری و تسطیح اراضی و احداث جاده بین مزارع و کانال‌های آبیاری اقدامات اساسی این سازمان در موضوع آب و خاک با همراهی و همیاری کشاورزان نتایج بهتری در پی خواهد داشت.
وی به لزوم معرفی هر چه بیشتر مزایای طرح‌های مرتبط با آب و خاک اشاره و تصریح کرد: کارکرد رسانه‌های جمعی برای انعکاس اهمیت اینگونه اقدامات بسیار مهم است.
باقرصاد تاکید کرد: بویژه اجرای پروژه‌های مرتبط با آبیاری نوین در استان اصفهان که با مشکل کم آبی روبروست، از اهمیت شایانی برخوردار است.
مدیر امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های مطالعاتی در این استان به‌خوبی انجام شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، فرایند اجرا در کمترین زمان عملیاتی خواهد شد.
مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان 569 هزار هکتار است که 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی استان را به خود اختصاص داده است؛ سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان رتبه دوم کشوری را دارد.
در 25 سال اخیر تاکنون در 127 هزار هکتار از اراضی استان سامانه‌های نوین آبیاری پیاده‌سازی شده، این استان از لحاظ انجام سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی، رتبه دوم از حیث مساحت اجرا شده به کل مساحت زمین‌های کشاورزی و نسبت به سایر استان‌ها، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
  

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123211/اجرای-طرح‌های-آب-و-خاک-در-اصفهان-مستلزم-همکاری-بیشتر-کشاورزان-است
بستن   چاپ