پیام سپاهان
آلاینده‌های هوای اصفهان در موج‌های بارشی محو شد
يکشنبه 29 دي 1398 - 19:12:04
پیام سپاهان - اصفهان - کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت‌های موج‌های بارشی در قالب برف و باران در هفته جاری مانع از بروز و انباشت آلاینده‌ها در هوای اصفهان شده است.

هفته گذشته، چند روزی هوای اصفهان به‌دلیل انباشت آلاینده‌ها، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
فاطمه‌زهرا سیدان عصر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از پنجشنبه گذشته، بارش‌های جوی در بیشتر مناطق استان بویژه غرب، جنوب و شمال استان صورت گرفت و از عصر فردا نیز سامانه جدیدی وارد می‌شود.
وی اظهار داشت: شاید فردا چند ساعتی شاهد پایداری جوی باشیم ولی از روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی از مناطق غربی وارد استان می‌شود و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق، بخصوص غرب و جنوب استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان افزود: موج بارشی جدید از قبلی قوی‌تر است و بارش‌ها در مناطق غربی و جنوبی استان به‌صورت برف و در کلانشهر اصفهان بارانی خواهد بود.
وی به کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده ساعت آینده اشاره کرد و گفت: بر این اساس فرودگاه اصفهان با 6 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و ورزنه با دمای 14 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان پیش‌بینی می‌شود.
سیدان همچنین بیشترین میزان بارش‌های 24 ساعت گذشته در استان را مربوط به فریدونشهر با میانگین 10.5 میلی‌متر و خوانسار با میانگین 3‌.8 میلی‌متر بارش برف اعلام کرد.
همچنین اداره‌کل هواشناسی اصفهان در اطلاعیه‌ای با توجه به موج جدید بارش‌ها و کاهش دما به اعلام توصیه‌هایی به کشاورزان، باغداران و گلخانه‌داران پرداخت.
در اطلاعیه این اداره کل در باره ضرورت کنترل دما در گلخانه‌ها، پوشاندن لوله‌های سوخت و مخازن سوخت گلخانه‌ها، کنترل دما و تامین رطوبت انبارهای سرد(سیب زمینی)، پوشاندن لوله‌های سوخت و آب واحدهای مرغداری‌ها، ذخیره‌سازی سوخت برای مرغداری‌ها قبل از جوجه‌ریزی، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به آب انبارها و آبشخورهای دام در اثر یخبندان، بیمه محصولات زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و محصولات گلخانه‌ای با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کنترل سیستم گرمایشی گلخانه ‌ها برای جلوگیری از تجمع و خسارت برف، هشدارهای لازم داده شده است.
برچسب‌ها
هواشناسی کشاورزی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123198/آلاینده‌های-هوای-اصفهان-در-موج‌های-بارشی-محو-شد
بستن   چاپ