پیام سپاهان
اصفهان سه‌شنبه و پنج‌شنبه بارانی می‌شود
يکشنبه 29 دي 1398 - 17:00:16
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن موج سامانه بارشی به استان از اواسط سه‌شنبه این هفته، گفت: از عصر سه‌شنبه افزایش ابر و بارش‌ها را در مناطق غربی استان داریم و روز چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز در بیشتر مناطق، به‌خصوص غرب و جنوب استان بارش برف و باران خواهیم داشت.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار از روی استان تا اوایل روز دوشنبه است، اظهار کرد: بر این اساس امروز در بیشتر مناطق، وضعیت جوی به‌صورت نیمه‌ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق غرب، جنوب و ارتفاعات شمال استان نیز بارش برف و باران انتظار می‌رود.
وی با بیان اینکه موج ناپایدار امروز و نهایتاً تا اوایل فردا در استان باقی می‌ماند، افزود: از اواسط سه‌شنبه، موج سامانه بارشی به استان نزدیک می‌شود که از عصر سه‌شنبه افزایش ابر و بارش‌ها را در مناطق غربی استان داریم و هم‌چنین روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در بیشتر مناطق به‌خصوص غرب و جنوب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌کنیم.
این کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بابیان اینکه البته این موج در اصفهان بهتر از موج قبلی است، زیرا موج قبلی تنها افزایش ابر در مناطق مرکزی را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه در شهر اصفهان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
هنرمند در خصوص پایداری و آلودگی هوا در اصفهان نیز گفت: در روز دوشنبه هوای اصفهان پایدار می‌شود، اما به دلیل اینکه بلافاصله تداومی ندارد و موج بعدی می‌رسد، وضعیت جوی ناسالم نمی‌شود.
وی همچنین در خصوص آلودگی لحظه‌ای صبحگاهی در اصفهان، هم گفت: اگر همین امروز هم شاخص‌های محیط‌زیست و گزارش‌هایی ارائه‌شده را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که به علت سردی نسبی هوا نسبت به دیروز، اعداد به‌صورت لحظه‌ای و تا حدود کمی افزایش آلودگی هوا را نشان دادند.
این کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: البته یکی از علل افزایش لحظه‌ای آلودگی هوا، ترافیک و حجم جابه‌جایی ماشین‌ها است که در لحظاتی اتفاق می‌افتد و بر روی دستگاه های سنجش شاخص کیفیت هوا اثر گذاشته و برای یک تا دو ساعت شاخص آلودگی را افزایش می‌دهد.
هنرمند با تأکید بر اینکه اداره کل هواشناسی استان بر اساس یکسری استانداردها، وضعیت هوا را اعلام می‌کند، تصریح کرد: ممکن است کمی افزایش آلودگی داشته باشیم که به‌صورت لحظه‌ای است، اما در حالت کلی این‌طور نیست که بگوییم شرایط هوا ناسالم است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/123189/اصفهان-سه‌شنبه-و-پنج‌شنبه-بارانی-می‌شود
بستن   چاپ