پیام سپاهان
گلایه‌های یک هنرمند شاهین‌شهری
یکشنبه 29 دی 1398 - 12:34:06 PM
ایسنا

پیام سپاهان- مهدی بابادی اظهار کرد: نمایشگاه عکس «دلگردی» دارای 40 اثر با رتبه هنری ملی و بین‌المللی با موضوع آزاد است که هنر عکاسی را از دریچه‌ای متفاوت برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های شهر دانش و خلاقیت، استقبال عمومی از گالری‌ها و نمایشگاه‌هاست، گفت: توجه به هنر مخصوصاً هنرهای تجسمی در شاهین‌شهر بسیار ناچیز است، فقدان استقبال از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی ناشی از فرهنگ‌سازی نکردن برای هنر در جامعه و فقدان اطلاع‌رسانی رویدادهای هنری در سطح شهر است.

این هنرمند شاهین‌شهری، دغدغه اصلی مسئولان و متولیان هنری را بالا بردن میزان آمار و بیلان فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: بی‌مهری به فعالیت‌های هنری و هنرمندان تعمدی نیست، اما دغدغه بهره‌مندی از هنر و بهره‌برداری از هنرمند هم در اولویت قرار ندارد و نگاه به اجرای این برنامه‌ها صرفاً نگاه به برپایی یک‌یک رویداد فرهنگی است.

بابادی، با انتقاد از انتشار دیرهنگام فراخوان جشنواره فجر خاطر نشان کرد: ناتوانی و بی‌توجهی تنها به رویدادهای هنری و برگزاری نمایشگاه‌ها محدود نیست و سستی در انتشار به‌موقع فراخوان‌های ملی نیز آسیب زیادی را به هنر و جامعه هنری وارد می‌کند.

وی، تصریح کرد: متأسفانه دیدگاه مسئولان در همکاری و همیاری با هنر و هنرمند، یک لطف قلمداد می‌شود و عاری از حس انجام‌وظیفه است. نادیده گرفتن پتانسیل‌ها و دانش‌آموختگان آکادمیک عکاسی با رتبه‌های بالای بین‌المللی در شاهین‌شهر و بهره‌گیری از اساتید دیگر شهرها در برگزاری کلاس‌های جهاددانشگاهی شاهد این امر است.

این هنرمند شاهین‌شهری، با بیان اینکه اقتصاد هنر در شاهین‌شهر ضعیف است و باید برای هنرهای تجسمی اهمیت ویژه‌ای قائل شد، توضیح داد: هنرمندان در رشته‌های هنری موسیقی و تئاتر از هنر خود بهره مالی هرچند ناچیز را می‌برند، اما هنرمندان هنرهای تجسمی برای ارائه آثار و فروش خود نیازمند توجه خاص مسئولان هستند.

بابادی، بر لزوم نظارت بر فضای مجازی و جلوگیری از نشر اکاذیب و شاخص کردن افراد بدون تحقیق در حوزه تخصصی آنان، خاطر نشان کرد: باید بر کانال‌ها و پیج‌های شاهین‌شهر نظارت ویژه انجام شود. فضای مجازی مخاطبان بسیاری دارد و یک خبر می‌تواند تأثیر بسزایی در دیدگاه جامعه داشته باشد که در صورت کذب بودن، صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره شهر وارد می‌کند.

این هنرمند از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی خواست برای ارتقای هنر و اعتلای فرهنگ هنر در شهرشان تلاش کنند.

وی یادآور شد: چندین ماه قبل یکی از اعضای شورای شهر که خود دانش‌آموخته و از اساتید دانشگاهی هنر است وعده اختصاص مکانی به هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی برای عرضه آثارشان را داده بود که اکنون با گذشت چندین ماه هنوز هیچ اقدامی انجام‌نشده است.



http://www.sepahannews.ir/fa/News/123112/گلایه‌های-یک-هنرمند-شاهین‌شهری
بستن   چاپ