پیام سپاهان
شیر تولیدی در اصفهان سالم و عاری از هرگونه آلودگی است
یکشنبه 29 دی 1398 - 12:27:05 PM
ایرنا
پیام سپاهان- ادعای عرضه شیرهای پاستوریزه‌ آلوده به سم " افلاتوکسین " در کشور با آمار بالا آن هم در یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی ، نه تنها موجی از نگرانی را در خانواده‌ها ایجاد کرد، بلکه اعتراض بسیاری از فعالان صنایع غذایی و بویژه صنعت لبنیات و مراجع بهداشتی را به همراه داشته است.

امیر زرگران اظهارداشت: بیان مطالبی از این دست به شدت باعث تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی به تولیدکننده داخلی می شود و حواشی زیادی را برای دامدار تا کارخانه‌دار به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمامی فرایندی که در تولید شیر وجود دارد شامل خوراک و نهاده های دامی تا شیر نهایی در آزمایشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بیان مطالب یاد شده را نمی‌توان واقعیتی برای کل شیرهای موجود دانست.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان اضافه کرد: اگرچه امکان وجود هر نوع آلودگی در هر مواد غذایی مانند شیر را نمی‌توان بطور کلی رد کرد، اما تعمیم آمار و ارقام به کل صنعت تولید شیر و همه نشان‌های تجاری نادرست و اشتباه است.

زرگران نظارت از سوی نهادهایی مانند دامپزشکی و سازمان غذا و دارو را مُکفی دانست و اظهارداشت: تاکنون مورد خاصی از وجود سم افلاتوکسین در شیر تولیدی در استان اصفهان گزارش نشده است.

در استان اصفهان روزانه بین سه هزار و 300 تا سه هزار و 500 تُن شیر تولید می شود.

این استان از حیث تولید این ماده غذایی رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/123108/شیر-تولیدی-در-اصفهان-سالم-و-عاری-از-هرگونه-آلودگی-است
بستن   چاپ