پیام سپاهان
طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اصفهان 11 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند
یکشنبه 29 دی 1398 - 12:21:03 PM
ایرنا

پیام سپاهان- سیدعلی صالح درخشان روز یکشنبه  افزود: در زمان حاضر حدود 340 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با مجموع سرمایه حدود 115 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از این تعداد نزدیک به 200 طرح مربوط به بخش بومگردی با سرمایه‌های کم است، اظهار داشت: حدود یکصد طرح گردشگری، بزرگ و متوسط است به‌طوریکه بهره برداری کامل از یکی از این طرح‌ها، حدود هفت هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

درخشان این طرح را ایجاد مجتمع گردشگری در کنار کاروانسرای تاریخی مورچه خورت (مادر شاه) در شمال اصفهان اعلام و تصریح کرد: مرحله نخست این طرح، اجرا و عملیات اجرایی مرحله دوم آن از اواخر سال گذشته آغاز شد.

وی درباره تغییر آمار طرح‌های سرمایه‌گذاری توضیح داد: برخی از این طرح‌ها مانند واحدهای بومگردی در زمان کوتاهتری به بهره‌برداری می‌رسد به همین دلیل به‌طور مداوم این آمار در حال تغییر و به‌روز رسانی است.

درخشان وضعیت سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری استان اصفهان را رضایت‌بخش خواند و تصریح کرد: بر خلاف تصور عده‌ای که اعتقاد دارند شرایط سخت‌گیرانه‌ای در اصفهان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، نهایت همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری در این استان و تسهیل در روند صدور مجوز برای ایجاد مجموعه‌های گردشگری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در بین همه استان‌ها، رتبه نخست در تبدیل موافقت اصولی به مجوز احداث مجموعه‌های گردشگری را کسب کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: امروزه دستگاه‌های اجرایی به ضرورت طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری پی بردند و در پاسخ به استعلام‌ها همکاری مناسبی دارند.

درخشان درباره سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف استان گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاران را برای اجرای طرح‌ها در این مناطق فعال کنیم باید این فرهنگسازی در کشور صورت گیرد که گردشگری از اولویت‌های توسعه اقتصادی در زمان حاضر است و با هزینه پایین می‌توان به ارزش افزوده بالا و درآمدزایی خوبی رسید.

به گفته وی، شهرستان‌هایی مانند بویین میاندشت علاوه بر جاذبه‌های فراوان طبیعی به ویژه گردشگری زمستانی، دارای جذابیت‌های فرهنگی و ادیانی نیز هستند به‌طوریکه تنها روستای کاملا ارمنی‌نشین ایران در این خطه قرار دارد.

روستای زرنه در شهرستان بویین میاندشت تنها روستای ارمنی‌نشین ایران است و حدود 60 خانوار در آن ساکن هستند.

درخشان به صدور مجوز اولیه تاسیس 14 مجموعه جدید گردشگری در دوازدهمین نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: این مجوزها برای یک مجتمع بین راهی در لنجان، 2 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در مبارکه و شاهین‌شهر و میمه، یک مجتمع گردشگری در آران و بیدگل، سه مجتمع گردشگری در روستاهای بهشت، جرقویه علیا و زفره در محور شرق شهرستان اصفهان، احیا و تبدیل به اقامتگاه سنتی سه خانه تاریخی در جلفا و محله دردشت اصفهان، احیا و تبدیل به اقامتگاه سنتی سه خانه تاریخی در کاشان و یک اقامتگاه بومگردی در روستای لاریچه از توابع دهاقان صادر شد.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای 107 شهر و یک‌هزار و 934 روستا است و بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.

همچنین در کنار بیش از 600 باب خانه تاریخی این استان دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.

این استان با 444 واحد بومگردی، رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد که تعداد زیادی از این واحدها در شرق اصفهان و مناطق با جاذبه های طبیعی کویری فعال است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/123106/طرح‌های-سرمایه‌گذاری-گردشگری-اصفهان-11-هزار-فرصت-شغلی-ایجاد-می‌کند
بستن   چاپ