رغبت به فراگیری آموزشهای مهارتی در اصفهان افزایش یافته است
شنبه 28 دی 1398 - 8:25:11 AM
ایرنا
|
|
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان گفت: با توجه به تنوع رشتههای مهارتی و تاثیر آن در کارآمدی نیروی کار و رونق اشتغال، رغبت متقاضیان در استان به فراگیری رشتههای مهارتی افزایش یافته است.
اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخشهای صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در54 مرکز آموزش فنی و حرفهای و بالغ بر یکهزار و 200 آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه میشود. آرش اخوان روز شنبه افزود: براساس ارزیابیهای صورت گرفته حدود 70 درصد افرادی که آموزشهای مهارتی را در مراکز فنی و حرفهای فرا گرفتند جذب بازار کار شدهاند. وی اظهار داشت: از سویی اجرای نظام آموزش 2 گانه مهارتها، یکی از روشهای کارآمد برای ضمانت اشتغال پایدار است که خود در تشویق و ترغیب جوانان جویای کار به فراگیری آموزشهای مهارتی نقش داشته است. اخوان افزود: جوانان پس از پایان تحصیل، تمایل به ورود به بازار کار و یادگیری شغل موردنظر خود دارند که این نظام آموزش شغلی، امکان پرورش استعداد و پیشرفت آینده شغلی فرد جویای کار را در شغل مورد علاقه او فراهم میآورد. وی بیان داشت: این نظام آموزشی تقاضا محور است و افراد جویای کار پس از یافتن شغل مربوطه، میتوانند آموزشهای لازم را فرا گیرند. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان افزود: در نظام آموزش 2 گانه 30 درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و 70 درصد آن در محیط کار واقعی صورت میگیرد و فرد خارج شده از این نظام یک نیروی ماهر و متخصص است. وی با اشاره به اینکه سال گذشته آموزشهای 2 گانه با صنف خودروهای سبک آغاز شد گفت: امسال با صنوف خودروهای سنگین، پیرایش مردانه و زنانه، کافیشاپها و رستورانها، موبایل، گیاهان دارویی و نساجی در رابطه با نظام آموزش 2 گانه وارد ارتباط شدهایم. وی یادآوری کرد: امسال 10 میلیون و 500 هزار نفر ساعت در قالب 10 هزار و 203 دوره آموزشی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان ارائه شده است. اخوان این آموزشها را در بخشهای خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در 40 رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران و سایر بخشها عنوان کرد.
http://www.sepahannews.ir/fa/News/122985/رغبت-به-فراگیری-آموزشهای-مهارتی-در-اصفهان-افزایش-یافته-است
|